Szerző: Gálffy Csaba

2011. június 22. 10:47

Az Ericssoné a Telcordia

Teljes rendszerek szállítására törekszik az Ericsson, ennek érdekében felvásárolta az egyik legnagyobb, telekom-szolgáltatok számára szoftvereket és szolgáltatásokat nyújtó vállalatot, a Telcordiát. Az amerikai cég segítségével az észak-amerikai piacon is komoly részesedést szerez az Ericsson.

Az Ericsson bejelentette, hogy megvásárolja a Telcordiát, miután megállapodásra jutott annak tulajdonosaival, a Providence Equity Partners és a Warburg Pincus vállalatokkal. A Telcordia jelentős szereplő a mobil, a szélessávú és a vállalati kommunikációs szoftverek és szolgáltatások terén, ezen a területen erősítenek most a svédek. A felvásárlási ár mindössze 1,15 milliárd dollár, a vállalattal sem készpénzt, sem adósságot nem kap az Ericsson. A tranzakció befejezése 2011 negyedik negyedévére várható.

Az Ericsson elnök-vezérigazgatója Hans Vestberg szerint a Telcordia nagyon jól egészíti ki a svédek már meglévő hálózati berendezésekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó üzletágait: "Az üzemeltetés és az üzleti támogatás fontossága a jövőben is növekedni fog, ahogy egyre több készülék csatlakozik a mobilhálózatokra. A Telcordia ezen a területen képzett szakemberekkel, tudással, valamint az észak-amerikai és  egyéb piacokon jelentős üzleti tevékenységgel rendelkezik és több gyártó portfólióját is magával hozza. Mi globális jelenléttel, globális szolgáltatási képességekkel és kiemelkedő tudással rendelkezünk a hálózatok és a hálózati megoldások terén, és már jó pozícióban vagyunk az OSS/BSS piaci területen."

Konszolidáció

A szolgáltatók számára ma a legnagyobb kihívás az exponenciálisan növekedő adatforgalom kezelése. Az okostelefonok, illetve az egyéb, mobil szélessávú hálózatokra csatlakoztatott készülékek rendkívüli terhelést okoznak a teljes szolgáltatói infrastruktúrának - ami az Ericsson és a hozzá hasonló telekommunikációs cégek számára hatalmas lehetőséget jelent. Bár érdemi árverseny a szolgáltatók között a világ egyik táján sem látszik beindulni, a szolgáltatás minőségének fenntartása a megszaporodó eszközök mellett már magában kihívás.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az OSS (Operations Support System) és BSS (Business Support System) terület - amelyekben a Telcordia szoftverei erősnek számítanak - kritikus fontosságú e kihívás kezeléséhez. Előbbi a szolgáltatói infrastruktúrát működteti, utóbbi pedig a számlázási és egyéb üzleti rendszereket jelenti. Az OSS/BSS érett, de növekvő piac, 2010-ben a szoftver- és rendszerintegráció piaca körülbelül 35 milliárd USD értékű volt. A várakozások szerint pedig 2010 és 2013 között a piac éves növekedése 6-8 százalék körül lesz. A Telcordia az előrejelzések szerint azonban nem fog ilyen sebességgel nőni: bevételeinek jelentős része most is az amerikai regionális vezetékes szolgáltatóktól származik, azonban ez az üzletág már folyamatosan csökken, amelyet csak részben ellensúlyoz a mobilszolgáltóktól befolyó összeg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról