Szerző: Dojcsák Dániel

2011. június 23. 12:54

Csökken az Android részesedése az USA-ban

Az okostelefon-piac továbbra is iszonyatos tempóban növekszik, de az Egyesült Államokban az előző negyedévben egy érdekes fordulat történt, csökkent az Android részesedése az eladásokban. Ez leginkább annak köszönhető, hogy az Apple komolyan erősített idén.

A Needham and Company technológiai elemzője, Charlie Wolf a befektetőknek szánt legfrissebb hírlevelében azt jósolja, hogy az Android piaci részesedésének csökkenése folytatódni fog az Egyesült Államokban, s az Apple még egy lapáttal rátesz a mostani teljesítményére akkor, amikor kijön az új iPhone minden szolgáltatónál, valamikor az ősz folyamán.

Boom!

Az elemzés kiemeli, hogy az okostelefon-eladások közel 85 százalékkal növekedtek éves szinten, amivel együtt mostanra globálisan az összes eladott mobil 28,1 százaléka okostelefon. Ez több mint 10 százalékpontos növekedés az egy évvel korábbi 17,8 százalékos arányhoz képest. A növekedésnek pedig messze nincs még vége, sőt Wolf szerint a soron következő csatatér az okostelefon-platformok számára az Egyesült Államokon és Európán kívüli, pre-paid piacok lesznek, különösképp Ázsia és a csendes-óceáni régiók. Ahogyan a nyugati világban is megtörtént, ott is elcsábítják majd az ügyfeleket a feature phone választéktól a szolgáltatók olcsó pre-paid készülékajánlatai.

Wolf jelentése nem felejti el megemlíteni, hogy immár nem csak a Nokia, de a RIM eadásai is összeomlóban vannak, s ahogyan a Nokia Európában kerül vezető helyről a sereghajtók közé lassan, úgy csúszik be a Blackberry a lista aljára az Egyesült Államokban. Az USA-ban a RIM egy évvel ezelőtti 37,8 százalékos részesedése az eladásokból 13,8-ra olvadt 2011 első negyedévében - a Nokia is hasonló módon bukott 20 százalék alá Európában.

Az iPhone 4 is ütött, de igazán az iPhone 5 fog?

Az iPhone 4 közel egy évvel ezelőtti bemutatása, a fehér iPhone 4 megjelenése, valamint az Apple-Verizon megállapodás garantálta, hogy az Apple az elmúlt időszakban is masszív eladásokat produkáljon az Egyesült Államokban. Az amerikai okostelefon-piacon az iPhone 2010 decemberében még csupán 17,2 százaléknyi részesedéssel állt, 2011 márciusára viszont felugrott 30 százalék közelébe, miközben az Androidnak megtört a térhódítása, s 52,4 százalékról 49,5-re esett vissza az IDC adatai szerint.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Ugyanezen időszak alatt globálisan is laposodott az Android térnyerésének növekedése, igaz további százalékokat nyert a riválisoktól, leginkább a Nokia helyére lépve. Míg az iPhone részesedése a 20 százalék környékén pihenget évek óta a globális összehasonlításban, addig az Android 2011 márciusára 35 százalékig ért fel - mondja az IDC. Igaz a decemberi arányokon már nem tudott jelentősen javítani.

Az app számít

Charlie Wolf kalkulációja viszont azt állítja, hogy az Android lassulása állandósul, az Apple viszont az iPhone 5 megjelenését követően kilőhet ugyanúgy, ahogy tette azt 2008 végén az iPhone 3G-vel. Wolf szerint a készülékek hardveres jellemzői helyett a fogyasztóknál egyre inkább dominálni fog a döntésben az, hogy milyen szolgáltatásháttér, illetve milyen alkalmazáskínálat áll rendelkezésre. Az Apple ebben klasszikusan erős, s az alkalmazás-piacterekből származó bevételek jelentős részét viszi el, hiába alakította ki mindenki saját megoldását.

Ráadásul ezen a téren az iOS éppen most erősít a cloud megoldásokkal, az Android Market pedig továbbra sem képes változtatni a “silány minőségű” megítélésén. Hiába irányul komoly fejlesztői figyelem az Androidra is, ha a Market liberális hozzáállása miatt az átlagos minőség még mindig túl alacsony. Az USA-ban sokat segíthet ezen a helyzeten az Amazon AppStore, Európában viszont érdekes módon az Androidnak sikerült komoly bázist építenie. Fejlesztői körökben ma már triviálisnak számít, hogy Németország az egyik Android fellegvár, de ha Magyarországot nézzük, akkor lassan itt is érdemes lesz egy alkalmazást először Androidra és csak utána iPhone-ra megjelentetni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról