Szerző: Gálffy Csaba

2011. június 7. 08:41

Iparágspecifikus üzleti intelligenciát készít az Oracle

Újabb taggal bővült az Oracle üzleti intelligencia kínálata, piacra került a kiskereskedelmi láncoknak szánt Oracle Retail Merchandising Analytics. A vállalat szerint szoftver csak az első lépés a szegmens felé, a többi, kiskereskedelmet célzó megoldás később érkezik.

Belépett a kiskereskedelmi analitikai szoftverek világába az Oracle. Az első piacra kerülő szoftver az Oracle Retail Merchandising Analytics, amely a kiskereskedelemmel foglalkozó vállalatok üzletiintelligencia-igényeire kíván megoldást adni. Az Oracle Business Intelligence Enterprise Edition alapjaira épülő rendszer képes használni a már felállított vállalati adatstruktúrákat, amelyeket előregyártott vezérlőpanelekkel, mérőszámokkal és kimutatásokkal kombinál. Az alkalmazás alapját az Oracle database 11gR2 adja, amelyhez az Oracle Data Integrator 11g, valamint az Oracle Business Intelligence és Oracle BI Applications 11g társul.

Az Oracle Retail Merchandising Analytics fontos tulajdonsága, hogy képes összeboronálni a különböző szoftverekből származó adatokat, így együttműködik a házon belüli PeopleSoft, EBS és Siebel termékekkel is, illetve egyéb, az iparágban standardnak számító alkalmazásokkal. Az Oracle ígérete szerint az alkalmazás megérti a már létező ETL-beállításokat (Extract, Transform, Load), így szerves része tud lenni a vállalati informatikai rendszernek - külön beállítások nélkül. Mivel pontosan az ETL-transzformációk létrehozása adja az üzleti intelligencia megoldások implementációjának 60-80 százalékát, a már létező átalakítások felhasználása nagymértékben gyorsíthatja a hasznosítást.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az áruértékesítéshez szabott üzleti intelligencia-alkalmazás betekintést nyújt az olyan kritikus fontosságú teljesítménymutatókba, mint az értékesítési darabszám, a bolti teljesítmény, a promóciók és árleszállítások hatékonysága, a készletforgás, az értékesítési és nyereségtrendek, valamint az aktuális és potenciális készlethiányok. A szoftver műszerfalakon keresztül lehetővé teszi az azonnali reagálást ezekre az információkra: a felhasználók újabb készleteket rendelhetnek, átcsoportosíthatják az árukat vagy promóciókat indíthatnak a mérőszámok küszöbértékei alapján. A megoldást "zárt láncú analitikának" hívja az Oracle, mivel a kimutatásokra a rendszer elhagyása nélkül lehet reagálni is.

Az iparágspecifikus szoftverek piaca hagyományosan a célszoftvereké volt, amelyet az SAP sikerrel fedett le előregyártott, ám könnyen személyre szabható megoldásaival. Ezek a szoftverek gyorsabban üzembe helyezhetőek és általában rugalmasabbak voltak, mint az egyéni fejlesztésű megoldások, miközben költségeik nem voltak azoknál magasabbak. A piac a Microsoft-nak is megtetszett, a redmondiak egyre több iparágra kínálnak előre elkészített modelleket. Az Oracle lépése arra utal, hogy ők is hajlandóak belépni erre a piacra, elsőként a retail vállalatokat célozva. A most bemutatott szoftver már tartalmazza az Oracle felvásárlásainak (Retek, Profit Logic, 360 Commerce) gyümölcseit, az azokat beolvasztó Oracle Retail szállította a Merchandising Analítics mögött álló iparágspecifikus szakértelmet is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról