Szerző: Koi Tamás

2011. május 10. 15:20

A vevőknek sem tetszik a T-Mobile és a Vodafone szóváltása

Több fogyasztó is jelezte, nem tetszik nekik, ahogy a T-Mobile és a Vodafone az utóbbi időben reklámozza saját mobilnet-szolgáltatásait. A Gazdasági Versenyhivatal mégsem ezért indított eljárást a két cég ellen: a mobilszolgáltatók egymást jelentették fel.

Vizsgálatot folytat a Magyar Telekom és a Vodafone Magyarország ellen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amiért a két távközlési vállalat vélelmezhetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat, illetve folytatott a mobilinternet-szolgáltatások reklámozása során. A két cég hónapok óta vitatkozik azon, melyik szolgáltató mobilhálózata "gyorsabb", de még abban sincs megegyezés, ki és hogyan definiálja a gyorsaság fogalmát.

Az ügyfeleknek sem tetszik

A versenyhivatalnál végül egymást panaszolták be a cégek, de a fogyasztók részéről is az átlagnál több megkeresés érkezik a témában a GVH-hoz, ami azt sugallja, hogy az előfizetőknek a legkevésbé sem tetszik a felélénkült kommunikációs csatározás.

A két cég vitája idén februárban mérgesedett el, miután a Vodafone Magyarország egy független piackutató cégtől megrendelt felmérésre hivatkozva több marketingkampányában is azt állította, övé a leggyorsabb mobilnet-hálózat hazánkban. A T-Mobile a P3 Communicaitons által végzett felmérés hitelességét először vitatta, majd végül a Gazdasági Versenyhivatal elé citálta a Vodafone-t, illetve maga is aktív szerepet szánt kampányaiban annak az üzenetnek, hogy ha valaki a leggyorsabb adathálózatot szeretné használni, a magenta szolgáltatót kell válassza.

A T-Mobile korábban úgy érvelt, a hálózati paramétereket egységesen mérő és értékelő Mátrix-analízis adhat csak megfelelő képet arról, hogy melyik szolgáltató hálózata mire képes, ez alapján készül többek közt a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) havi monitoringja is. Márpedig ebben a Vodafone a 3G-s szolgáltatással lefedett területeken csak 150 kbps letöltési és 40 kbps feltöltési sebességet vállalt, illetve ennyit garantált ügyfeleinek az "esetek 80 százalékában", miközben a T-Mobile a 3G/HSPA helyszíneken jóval nagyobb, 2000/800 kbps sávszélességet garantált ügyfeleinek.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A T-Mobile érvrendszerét könnyen kikezdheti, hogy a Vodafone az április közepétől érvényes szerződési feltételeiben a korábbi többszörösére, 2100/800 kbps-re emeli a garantált sebességet. Beck György, a cég elnök-vezérigazgatója erről lapunknak korábban úgy nyilatkozott, a változtatásra egyszerűen azért volt szükség, mert a korábbi vállalási érték túl rég lett megállapítva és rosszul tükrözte a hálózat valódi képességeit.

Fair mérkőzés

T-Mobile vs. Vodafone

A T-Mobile és a Vodafone bepanaszolt kampányaiban többek közt a következő állítások szerepeltek:
"Válaszd a hozzád illőt, és netezz Magyarország leggyorsabb adathálózatán!" - Vodafone.
"Száguldj a leggyorsabb mobil adathálózaton!" - T-Mobile
"Ossz meg mindent azonnal az ország leggyorsabb mobil adathálózatán!" - Vodafone.
"Válaszd te is Magyarország leggyorsabb szélessávú mobil adathálózatát és oszd meg a legjobb sztorikat a barátaiddal azonnal!" - T-Mobile

Beck ma a HWSW újbóli megkeresésére a két cég hadakozását egy sportmérkőzéshez hasonlította. A cégvezető elmondta, szerinte "semmi durva" nem történik, mindkét fél fair módon küzd, a fogyasztók pedig valójában mindkét cégtől hasonló szolgáltatást kapnak, az eltérések csak szűk területekre korlátozódhatnak.

A Magyar Telekom részéről Király István marketing vezérigazgató-helyettes lapunknak kifejtette, a szolgáltató fenntartja korábbi véleményét, és a cég szerint objektív sebesség-összehasonlításra csak az NMHH felé közölt mérési eredmények használhatók fel. Király hozzátette, a mérési módszertan eredményei szerint továbbra is a T-Mobile nyújtja a leggyorsabb Mobilinternet-szolgáltatást Magyarországon.

A távközlési multi vezérigazgató-helyettese a HWSW megkeresésére közölte, a GVH által kifogásolt T-Mobile reklám cége álláspontja szerint minden vonatkozó jogszabálynak megfelelt.

Megkerestük a GVH-t, hogy megkérdezzük, hány fogyasztói panasz érkezett be a hivatalhoz az érintett reklámokat illetően, illetve, hogy megtudjuk, miért éppen most hozta nyilvánosságra a hivatal, hogy eljárást folytat a két cég ellen. A versenyhivatalnál később ígértek választ kérdéseinkre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról