Szerző: Dojcsák Dániel

2011. április 18. 16:42

A Dropbox lett az új webes csodagyerek

A Dropbox komoly mérföldkőhöz érkezett: a webes tárhely 2007 óta van jelen az interneten, s mostanra 25 millió felhasználó napi 200 millió fájlt ment el rá.

Egy évvel ezelőtt a Dropbox még csak nagyon szűk rétegen belül hódított, s az adatok mobilitását fontosnak tartó 4 millió felhasználón kívül nem is hallott róla szinte senki. Egy év alatt, az okostelefonok terjedésével valószínűleg párhuzamosan a szolgáltatás meghatszorozta felhasználóinak számát, a Dropbox berobbant, pedig a cég egy centet sem költött reklámra, a híre szájról szájra terjedt.

Az alapvető funkció nem változott, a Dropbox továbbra is egy személyes tárhely a weben, amit böngészőn és kliensprogramokon keresztül is el lehet érni. Lehetőség van fájlok, képek, videók, hangok szinkronizálására a platformok kerítéseit átszakítva és nem törődve a földrajzi különbségekkel sem. Az ingyenes verzió 2 gigabájt tárhelyet ad, amit PC, Mac OS X, Linux, iOS, Android és BlackBerry OS alá telepített klienseken keresztül bárhonnan el lehet érni. Ezen felül fontos funkcióvá vált a megosztás is, korrekt alternatívát mutatva az e-mail csatolmányokra vagy az ftp-n keresztüli feltöltésekre.

Okos

A szolgáltató óvatosan bánik a sávszélességgel és a saját tárhelyével is, s igyekszik elkerülni a felesleges adatforgalmat. Csak egyedi fájlokat tárol, azaz ha valaki egy már meglévő állományt tölt fel, akkor azt deduplikálják, a felhasználó csak jogosultságot szerez a már meglévő fájl eléréshez, amit a hash alapján azonosítottak.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az elmúlt években a felhasználói szokások jelentős változásnak indultak. Egyre több eszközt használunk, a mobilitás minden korábbinál szélesebb utat tör magának, s a hálózatok fejlődésével már nem komoly elvárás, hogy az adatokat ne kelljen fizikai hordozókon utaztatni egyik eszközről a másikra. A cloud népszerű fogalom a vállalati informatika területén is, de a fogyasztói szolgáltatások közül is egyre több ül fel erre a hullámra.

Kelleni fog

A Dropbox jelenleg az ingyenes verziójával hódít leginkább, de várhatóan egyre többen döntenek úgy, hogy a multimédia vagy egyéb tartalmaikat egy virtuális tárolón teszik elérhetővé saját maguk vagy épp barátaik számára. Ha pedig a 2 gigabyte szűkösnek bizonyul, akkor valószínűleg sokan fognak előfizetni rá. Az 50 gigabájtos tárhely havi 10 dollárba kerül, 100 gigabájtért 20 dollárt kell fizetni. A Google fizetős tárhelyétől eltérően nem csak a szolgáltatások dedikált funkcióira pazarolhatjuk el a kreditünket, hanem szabadon egy mapparendszerben bármit feltölthetünk.

A Dropbox felhasználóinak jó része magánszemély, de számos nagy vállalati ügyfél is horogra akadt, köztük a United Airlines és a Red Bull - a cég szerint a Fortune 100 listáján található társaságok négyötöde valamilyen formában Dropbox-felhasználó. Noha óriási perspektíva áll a szolgáltatás előtt, s a befektetők is szívesen szavaznak bizalmat a cégnek, egyelőre nem hozza a várt pénzügyi eredményeket. A Dropbox idén meg akarja duplázni munkatársai létszámát, a közeljövőben pedig további tőkét vonna be, hogy a likviditása biztosított legyen. Egyes szakértők egy közeli tőzsdei bevezetést sem tartanak elképzelhetetlennek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról