Szerző: Dojcsák Dániel

2011. március 7. 10:56

Az Internet Explorer 6 ellen kampányol a Microsoft

Az Internet Explorer 6 tíz évvel ezelőtt jelent meg, s akkor a Microsoft számára fontos szerepe volt, hisz ez volt az a verzió, ami leszámolt az akkori legnagyobb konkurenssel, a Netscape-pel. Azóta persze sok idő eltelt, s a Firefox és a Chrome képében új kihívók jöttek, az egész böngészőpiac megváltozott, s az Internet Explorer is továbbfejlődött. Mégis a világ internetezőinek 12 százaléka még mindig az elavult IE6-tal éri el a webet.

A régi böngésző nem csak kényelemben és tudásban jelent sokkal kevesebbet, hanem biztonság szempontjából is messze elmarad a mai megoldásoktól. Mai szemmel nézve az IE6 nem szabványos HTML kódokat és technológiákat követel meg a weboldalaktól, nagyon sok biztonsági lyuk tátong rajta - évek óta már a Microsoft sem ad ki hozzá javításokat, nem támogatja azt.

A túlélés mégis sikerült, köszönhetően annak, hogy vannak felhasználók, főleg a fejlődő régiókban, akik egyáltalán nem frissítik szoftvereiket, illetve egyes vállalatoknál olyan alkalmazások vannak még használatban, amik csak IE6 alatt működnek, s a cégek nem vették a fáradságot, hogy újabb verziókra is átírják azokat. A legnagyobb fellegvára az IE6-nak Kína, ahol továbbra is a legelterjedtebb böngésző.

IE6 temetési évforduló

Pontosan egy évvel ezelőtt szerveződött egy kezdeményezés, az “IE 6 temetése”, ahová még a Microsoft is küldött virágot, jelezve, hogy számára is halott a Windows XP-vel együtt megjelent szoftver. A mostani akciója a cégnek, ugyan megkésve, de tovább erősíti ezt a kommunikációt. Egy új weboldal tisztességes gyásszal gondol a 10 éves programra, s arra kéri a felhasználókat, hogy most már felejtsék azt el.

Egy évvel ezelőtt az IE6 globális részesedése még 21 százalék volt, ami mostanra 12 százalékra apadt, de még ez is pontosan 12 százalékkal több annál, mint amennyi indokolt lenne. A legnagyobb számban kínai felhasználók ragaszkodnak a régi böngészőhöz, az ázsiai országban jelenleg 35 százalék feletti az IE6 részesedése. Érdekes módon a második helyezett Dél-Korea, ahol 24 százalék körül alakul ez az érték, a többi országban viszont 5 százalék alatt van többnyire, kivéve Japánt, Tajvant, Indiát, Vietnámot és Dél-Afrikát, ahol minden tizedik internetezőnél van még IE6. A legjobban pedig nem meglepő módon Norvégia és Finnország teljesít 1 százalék alatti értékkel.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Hazánkban már 2-3 éve megtörtént a tömeges átállás, s tavaly ilyenkor már csak 6,94 százaléknyian maradtak a múltban, jelenleg pedig már csak alig 1,86 százaléknyi magyar tart ki a 10 éves webböngésző mellett. Eközben a Google Chrome a tavalyi 5,75 százalékos eredményét 15,61 százalékra javította, mégpedig úgy, hogy elenyésző kivételtől eltekintve tavaly és most is a legtöbben az épp aktuális legfrissebb verziót használták, köszönhetően az automatikus frissítésnek.

Az IE6 automatikusan sosem fog eltűnni, ezért a Microsoft arra kéri a közösséget, hogy csatlakozzanak az IE6 visszaszámlálás mozgalomhoz, tanítsák, oktassák ismerőseiket és vegyék rá barátaikat, hogy térjenek át egy modernebb böngészőre. A cél a Microsoft szerint, hogy az IE6 részesedése globálisan is 1 százalék alá essen. Ezt egyelőre két skandináv ország teljesítette, de Európa nagy része sincs messze ettől. Ha tehát sok kínai, indiai vagy dél-afrikai ismerősünk van, szóljunk nekik, hogy 2011 van.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról