Szerző: Bodnár Ádám

2011. január 28. 09:34

Rekordnegyedév a Microsoftnál

Nyilvánosságra hozta negyedéves eredményeit a Microsoft. A redmondi vállalat jó pénzügyi eredményeket tett le az asztalra, minden üzletága erős teljesítményt mutatott fel. Kiemelkedően jól fogyott az Xbox 360, a Kinect minden idők legjobban rajtoló konzumelektronikai terméke lett.

Az általánosan elfogadott számviteli alapelvek szerint enyhén növekedő bevétel mellett csökkenő profitot tudott felmutatni a Microsoft a negyedik naptári negyedévre eső második pénzügyi negyedévében. Ez annak a számlájára írható, hogy 2009-ben a Windows 7 bolti bemutatkozása előtti eladásokat a negyedik negyedévre könyvelték el, ezt figyelmen kívül hagyva a bevétel 15 százalékkal, a profit pedig 28 százalékkal emelkedett.

Minden várakozást felülmúlt a Kinect sikere

Ez volt minden idők legerősebb negyedéve a Microsoftnál, a vállalat 19,9 milliárd dolláros bevétele történelmi rekord, emelletttnettó profitja 6,63 milliárd dollár. A vállalat minden üzletágra erős teljesítményt ért el, ezek közül is kiemelkedik a játékokért és a Windows Phone 7-ért felelős Entertainment and Devices, amely több mint felével növelte eladásait. Ehhez az kellett, hogy a Microsoft a éves szinten 21 százalékkal több, 6,3 millió Xbox 360-at és 8 millió Kinectet értékesítsen az ünnepi szezonban, utóbbi ezzel minden idők legjobban startoló konzumelektronikai terméke lett, megelőzve az iPadet is. Összehasonlításképp, a Nintendo tavaly 9 hónap alatt 13,7 millió Wii-t adott el.

Ősszel rajtolt el a Windows Phone 7 operációs rendszer, amely a Microsoft minden erőfeszítése ellenére sem ragadt meg a fejekben egyelőre, az okostelefonok harca továbbra is az iPhone-ról és az Androidról szól. A Windows Phone 7 a "surranópályán" tör előre, jelenleg 9 készüléken érhető el 30 ország 60 operátoránál. A mobilgyártók által megvásárolt licencek száma meghaladja a 2 millió darabot, a Windows Phone 7-re letölthető alkalmazások száma közel 7 ezer, a platformra fejlesztők száma pedig 24 ezer felett jár. Az Entertainment and Devices éves szinten megduplázta nyereségét az Xbox és a Kinect sikerének köszönhetően.

A Windows kliensüzletág bevétele a PC-piac bővülésével együtt mozogva 3 százalékkal 5,05 milliárd dollárra emelkedett (ha nem számítjuk a 2009 második pénzügyi negyedévére elkönyvelt de már korábban eladott Windows 7 licenceket). Az új asztali operációs rendszer továbbra is jól fogy, már 300 millió eladott példány felett jár és a világon használt PC-k mintegy ötödén fut. A MIcrosoft szerint a vállalatok 90 százaléka már megkezdte az áttérést a Windows 7-re, legalább a tervezés vagy felkészülés szintjén.

Jól mentek az üzleti szoftverek

A szervertermékekért és fejlesztői eszközökért felelős üzletág a Windows Server 2008 R2, a System Center termékek és a SQL Server sikerének köszönhetően 10 százalékkal 4,39 milliárd dollárra emelkedett. Ebből kivette a részét a Microsoft szolgáltatási tevékenysége is, az Enterprise Services 9 százalékot nőtt. Az üzletág üzemi eredménye 21 százalékkal növekedett.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Jó negyedéve volt a Business Divisionnek, amely leginkább az Office 2010 népszerűségének tudható be. A Microsoft tájékoztatása szerint az irodai csomag új verziójából időarányosan 50 százalékkal többet adtak el mint az Office 2007-ből. A SharePoint, a Lync és a Dynamics CRM termékek mind kétszámjegyű bővülést produkáltak éves összehasonlításban. A Business Division forgalma 24 százalékkal ugrott meg, az üzemi eredmény pedig 34 százalékkal emelkedett 2009 azonos időszakához képest.

Harc a Google ellen

A Microsoft "fekete lova" továbbra is az online szolgáltatásokért felelős részleg, amely élet-halál harcot vív a Google-lel a hirdetési bevételekért. A legutóbbi negyedévben a Microsoft reklámbevétele 23 százalékkal emelkedett, az Online Services részleg bevétele 19 százalékkal 691 millió dollárra bővült, azonban a veszteség eközben 17 százalékkal több lett az egy évvel korábbinál. Összehasonlításképp, a Google forgalma 26 százalékkal bővült a legutóbbi negyedévben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról