Szerző: Dojcsák Dániel

2010. december 7. 10:48

Mindent tudok rólad, még mielőtt megcsörren a mobilom

Gondolkodtunk már azon, hogy az ügyfélszolgálatos honnan tudja, hogy mikor telefonáltunk utoljára, milyen díjcsomagunk van és mi az édesanyánk neve? Egyértelműen onnan, hogy amikor megcsörren a telefonja, akkor az előtte lévő számítógépen megjelennek az adataink. Miért ne tehetnénk meg ezt mi is?

A probléma néhány fröccs után bármelyik sokat telefonáló dolgozó emberben megfogalmazódhat, akit folyamatosan zaklatnak a vállalat különböző részlegeiről a távoli kollégák, vagy azokban, akik a cégüknek külső kapcsolattartói és öt percenként valamilyen másik cég emberei vagy ügyfelek csörgetik. A megoldás viszont nem olyan egyszerű, de egy magyar fejlesztőcég, a TcT, az elmúlt években több nagyágyú, például a Microsoft által is komolyan felpezsdített „Unified Communication” tematikát újragondolta, összegyűjtötték azokat a funkciókat, amiket érdemes megvalósítani és létrehozták a CallMix nevű rendszert, ami elsőként a HWSW olvasóinak, illetve az Innovációs TechShow 2.0 közönségének mutatkozik be.

Hogyan nevezzelek?

A CallMix egy elsőre nehezen definiálható, furcsa szerzet, ugyanis olyanra képes, amit eddig semmi más nem tudott. Mielőtt megcsörren a mobilunk vagy a vezetékes telefonunk, és hangsúlyozzuk, hogy mielőtt, a CallMix szoftver ablaka felugrik és a hívó fél különböző adatait látjuk magunk előtt, a tesztfázisban, a fejlesztés jelenlegi szintjén ez a hívó fél Facebook-profilját, Twitter-fiókját, a közös levelezést, illetve a földrajzi helyzetét jelenti. Ehhez persze az szükséges, hogy a szám benne legyen a névjegyzékünkben, ami lehet akár Microsoft Outlook vagy Google Gmail, mindkettővel képes szinkronizálni a szoftver. Az adatbázis pedig lehet saját vagy akár vállalati, globális címlista is.

A djuice ügyfélszolgálat

Mielőtt megcsörren a telefon

A csengés előtt felugró ablak igényli a legkomolyabb fejlesztést, ugyanis ehhez nem elegendő összekötni az adatbázisokat. Ehhez kell egy olyan szerver, amely még a hívás felépülése közben megkapja a hívó és hívott információit, és továbbítja azt a kliensszoftverek felé. Egy ilyen szerverrel való kommunikálásra az egyes szolgáltatók főközponti rendszerei elvileg mind alkalmasak, a TcT mindegyik távközlési szolgáltatóval tárgyalásokat folytat a szolgáltatás befogadásáról. A prototípust jelenleg a Telenor környezetében tesztelik.

A szolgáltatás használata előtt saját telefonszámunkról egy azonosító szervert kell felhívni, s az ott kapott kódot meg kell adni a kliensszoftverben. Amint hívást indítunk vagy amint hívás érkezik, akkor a CallMix kliens megkapja a számot, s a címlistában azonosítja. Ha megvan a számhoz tartozó név, akkor vagy keres hozzá Facebook-, Twitter-profilokat, vagy ha már korábban el lett mentve, akkor betölti azokat, a levelekből pedig kikeresi a másik féllel közös leveleket.

Megkaptad? Persze!

Ez utóbbi azért nagyon hasznos, mert a munkaidőben érkező hívások jelentős része azzal kezdődik, hogy megkaptad-e a levelet, olvastad-e. Így pedig akkor is egyből képben lehetünk, ha esetleg több tucat dolgon ügyködünk egyszerre és nem biztos, hogy eszünkbe jut, hogy az adott emberrel épp mit beszéltünk meg, miben maradtunk, hol hagytuk abba az egyeztetést. CallMix-felhasználóként azt is csinálhatjuk, hogy kiposztolunk egy cikket, dokumentumot, képet vagy küldünk egy levelet, s csak utána telefonálunk, s a hívott fél idejét nem raboljuk azzal, hogy a telefonban kezdünk ezen pörögni.

Amikor egy ismerős hív

Említettük a geolokációt is, amit többféle módon is képes a rendszer kezelni. A legpontosabb az a Google Latitude, ami integrálva van a CallMixbe, s az okostelefonok GPS-adatait továbbítja. Ezen felül használható a mobilszolgáltatók cellainformáción alapuló helymeghatározás is, amihez viszont külön előfizetés kell. Ez általában benne van a flottakövetési rendszerekben, így sok cégnél ezzel külön nem kell foglalkozni, de családi környezetben fiatal gyermekek felügyeletére ideális. Ha hív a gyerek, egyből látjuk, hogy hol van, ez a kérdés a telefonban felesleges lesz.

Magad osztod meg

A megjelenő információk nem automatikusan jelennek meg, minden felhasználó beállíthatja, kivel  mit akar megosztani, illetve azt is, hogy az ismerőseinek milyen adatait szeretné látni, mi számára a fontos. Az adatok mellett feltűnhet majd hirdetés is, vagy bármilyen multimédia tartalom, ami gondoskodhat a lakossági ügyfelek esetén is nyereségről, a szolgáltatás alapesetben ugyanis biztosan ingyenes lesz. Már most látszik, hogy az alapfunkciókon felül ezernyi előnyös kimenete lehet ennek az egységesített kommunikációs felületnek, s mindenki azt használja majd ki, ami számára érdekes.

A lehetséges verziók között szerepel például az ügyfélszolgálatok megreformálása. Amennyiben egy szolgáltató támogatja, akkor a CallMix-felhasználók a szám tárcsázásakor szintén megkapják az extra információkat, például a cég hivatalos Facebook- és Twitter-feedjét, esetlegesen reklámfilmeket, ajánlókat láthatnak a várakozás alatt. A negyedik ablak itt az ügyfélszolgálat IVR-rendszere lehetne, tehát az automata menü, amit egy kellemes női hang szokott bemondani a telefonba. Itt ahelyett, hogy végig kellene hallgatni a menüpontokat, a megjelenő ábrán csak rá kell kattintanunk arra a menüpontra amit el szeretnénk érni, s a kezünkben tartott mobilon azonnal oda is kerülünk. A teszt alatt ezt a lehetőséget a Djuice ügyfélszolgálatával próbáltuk ki.

Szintetikus Facebook-üzenet felolvasás

Egy másik érdekes funkció, hogy ha nem vagyunk mobilon elérhetőek, mert épp egy tárgyaláson vagyunk, akkor a felugró ablakon keresztül küldhetünk üzenetet a hívónak, amit a rendszer  beszédszintetizátorral felolvas. Ha pedig teljesen elérhetetlen a mobilunk, akkor a hívó fél egy menübe jut, ahol meghallgathatja az utolsó néhány Facebook-üzenetünket felolvasva, hátha ez segít neki abban hogy megtudja, hol járunk, mit csinálunk. Akár az is lehetséges, hogy a naptárunkból a CallMix megkeresse, épp mit csinálunk és felolvassa, hogy „bocs, fél kettőig tárgyaláson vagyok, keress utána”.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ha valakinek a fentiekből még nem állt volna össze, akkor a CallMix egyik zsenialitása, hogy egyáltalán nem függ az okostelefonoktól, akármilyen készüléken működik. Elég, ha az egyik oldalon van PC, de ha mindkét fél gép előtt van, ami munkaidőben nem ritka, akkor azonnal indulhat a videofeed Skype-on keresztül, sőt egy gombnyomással a mobilhívás is áttehető VoIP-ra a két PC között.

Ismeretlen ismerős

Kicsinosítás után mehet a mélyvízbe

A szoftver funkcionalitását tekintve már piackész, csupán az üzleti modell pontos kidolgozása és a szolgáltatókkal való megállapodás szükséges ahhoz, hogy bárki letölthesse és használni kezdje. A program kezelőfelülete és kialakítása viszont még kissé kezdetleges, jót tenne neki egy letisztult, igényes skin, valamint jobb felhasználói támogatás, magyarázat, segítő szöveg. A TcT-nek vannak jövőbeni funkciókra is elképzeléseik, de a felhasználói visszajelzések mentén fognak mindenképp továbblépni.

Az üzleti modell két részre osztható, a lakossági, ingyenes felhasználók PC-s felületén megjelenítendő reklámok hozhatnak bevételt, az ügyfélszolgálatok, valamint a vállalati, főként nagyvállalati ügyfeleknél a testre szabott, a cégek igényei szerint kialakított, de már licencdíjas CallMix szolgáltatás termeli a bevételt. A termék sikere nehezen jósolható, de megvan benne a szükséges plusz, az újdonság ereje, s a fejlesztők messze nem merítették még ki lelkesedésüket és kreativitásukat az üggyel kapcsolatban.

Segítheti a szolgáltatás terjedését, hogy a magyar piac legtöbb ügyfélszolgálat rendszerét a TcT szállította, ezekkel lefedi közel a teljes lakosságot, ezeket a rendszereket a TcT hamarosan alkalmassá teszi a CallMix szolgáltatás nyújtására. Ha valaki szeretné élőben megnézni a CallMix-et, akkor látogasson el ma a budapesti Merlinben zajló Innovációs TechShow 2.0-ra délután, ahol a TcT szakemberei maguk mutatják meg, hogy működik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról