Szerző: Koi Tamás

2010. október 4. 15:16

A Telenor sem tudja, mihez kezdjenek ügyfelei a mobilnettel

A szolgáltatók kitartó kampányának köszönhetően egyre többen ismerik hazánkban a mobilinternetet, emellett egyre többen tartják megbízhatónak és gyorsnak az ilyen szolgáltatásokat, legalábbis ezt állítja a teljes hálózatcserére készülő Telenor.

A szolgáltató és a Szonda Ipsos közös kutatásából egyebek mellett kiderül, hogy a mobilinternettel kapcsolatban továbbra is számos tévhit él az előfizetőkben. Ezek közül az egyik legjellemzőbb - és alighanem a Telenor számára a legfájóbb -, hogy az ügyfelek negyede máig úgy gondolja, hogy mobilnet-előfizetést csak annál a szolgáltatónál lehet igényelni, ahol a mobilhang-előfizetést kötötték.

Bár mostanra a mobilszolgáltatók kénytelen-kelletlen belátták, hogy a mobilinternet nem lehet kiváltója a vezetékes internetszolgáltatásnak, a cégek a jelek szerint nem tudnak kivergődni abból a csapdából, amit gyakorlatilag maguknak állítottak fel a 3G-s korszak hajnalán. Az előfizetők jelentős része ennek megfelelően soha nem viszi el otthonról a mobilnetes modemet, a Telenor és a Szonda Ipsos kutatása szerint az ügyfelek nagyjából fele nem használja ki a mobilitás nyújtotta szabadságot, amit egyébként egyben a szolgáltatás legfőbb előnyeként aposztrofálnak.

Nehéz eldönteni, hogy ennek a Telenornál örülnek-e, vagy nem, a kutatást értékelő sajtóközlemény mindenesetre pozitív eredményként tünteti fel, hogy a megkérdezetteknek ma már csupán 20 százaléka gondolja úgy, hogy a mobilnetet csak noteszgéppel lehet használni. A megkérdezett előfizetők 41 százaléka egyébként asztali számítógépen, 59 százaléka laptopon veszi igénybe a szolgáltatást.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A kutatás szerint a mobilinternetről a megkérdezettek 59 százaléka úgy vélekedik, hogy egyszerűen és könnyen használható, elsősorban kiemelve, hogy a szerződéskötést követően gyakorlatilag azonnal használható a szolgáltatás, nem kell bekötési idővel (csupán aktiválási idővel) számolni. Ezt az internetezési megoldást leginkább a 40 év alattiak használják, legjellemzőbben a 26-40 év közöttiek. Jó helyzetképet ad az előfizetői szokásokról, hogy a mobilnetet a legnagyobb arányban a vezetékes szélessávú infrastruktúrával legjobban ellátott fővárosi régióban veszik igénybe.

A Telenornak idén augusztusban valamivel több mint 221 ezer forgalmat bonyolító mobilnetes ügyfele volt, a cég ezzel az aktív előfizetői bázis méretét tekintve a harmadik helyen áll a szolgáltatók versenyében. A vállalat ügyfelei az év nyolcadik hónapjában átlagosan 1,55 gigabyte forgalmat generáltak, ami mind a T-Mobile, mind a Vodafone eredményénél jobbnak számít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról