Szerző: Dojcsák Dániel

2010. augusztus 26. 08:49

Tűzveszélyes PNA-kat hív vissza a Garmin

A navigációs készülékeiről híres amerikai Garmin 1,25 millió készülékét kénytelen visszahívni a túlmelegedésre hajlamos és tűzveszélyes akkumulátorok miatt.

Az elektronikai gyártók mumusa az akkumulátorproblémák miatti visszahívás, aminek legnagyobb elszenvedője a japán Sony: a cég egy 2006 áprilisi kigyulladt notebook akkumulátor miatt kipattant incidenst követően két év alatt több mint 7 millió akkumulátort volt kénytelen visszahívni. Mivel a Sony több gyártó számára is szállít telepeket, ezért a fent említett 7 milliós visszahívás fél tucatnyi más vállalat termékeit is érintette, többek közt a Toshibát, Apple-t, Lenovót, Acert, Dellt és a Fujitsut is. Idén júniusban újabb fél millió Sony Vaio noteszgépet hívtak vissza, tehát a probléma úgy tűnik négy év alatt sem oldódott meg.

A Garmin esetében sem saját termék az akkumulátor, hanem beszállítókon keresztül került a készülékekbe a hibás széria. A problémának nem feltétlenül vannak tünetei, az érintett sorozatokba tartozó modelleknél előfordulhat, hogy az akkumulátor minden előjel nélkül túlmelegszik, illetve extrém esetben ki is gyulladhat. A cég tájékoztatása szerint egyelőre senki nem sérült meg, s mindössze 10 esetben jött elő ténylegesen a hiba.

Ennek ellenére öt Garmin Nüvi modell gazdáinak kell a helyi hivatalos szervizhez fordulnia. Az érintett 1,25 millió darabból 786 ezret az Egyesült Államokban adtak el, illetve az érintett modellek többsége kettő vagy három éves, s már nem is forgalmazzák azokat. A túlmelegedés okaként a Garmin az akkumulátor gyártója által elkövetett áramkörtervezési hibát jelölte meg, s a visszahívási program költségeinek nagy részét a cég rá is terheli majd a beszállítóra.

A Garmin tulajdonosok feladata mindössze annyi, hogy amennyiben a Nüvi 200w, 250w, 260w, 7xx vagy 7xxT (az x helyén kiviteltől függően különböző számok szerepelnek) készülékekkel rendelkeznek, akkor felkeresik a www.garmin.com/nuvibatterypcbrecall weboldalt, s a sorozatszám alapján ellenőrzik, hogy az ő masinájuk érintett-e. Ezután értelemszerűen a szervizhálózaton keresztül vissza kell juttatniuk az eszközt, s ugyanitt kapják meg a javított vagy cserélt darabot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról