Szerző: Koi Tamás

2010. augusztus 3. 14:15

Facebook-fal épült Budapest belvárosában

A Facebook közösségi szolgáltatást, a mobilinternetet, illetve értelemszerűen saját, mobilinternetes díjcsomagjait egyszerre próbálja népszerűsíteni sajátos formában a T-Mobile.

A mobilszolgáltató múlt pénteken állította fel a budapesti Erzsébet téren azt az óriásplakát-méretű üzenőfalat, melyre nagyjából valós időben, bárki küldhet üzenetet a Facebookon keresztül. A T-Mobile saját csoportot, vagy ahogy a szolgáltató nevezi, "klubot" hozott létre a kampányhoz, "Facebookozz az utcán" névvel, az üzenőfalra való felkerülés előfeltétele, hogy a felhasználó "lájkolja" a klubot, vagyis csatlakozzon a csoporthoz.

A július 30-tól augusztus 8-ig tartó kampány részeként a csoport üzenőfalára 12:00 és 24:00 között írt üzeneteket a helyi aktivisták elhelyezik a téren felállított, Facebook-oldalt imitáló üzenőfalon. A szövegeket kézzel írják át számítógépről, valamint grafikusok a felhasználó profilképét is megrajzolják. Fényképes és videók értelemszerűen nem kerülhetnek ki az utcai Facebook oldalra.

A T-Mobile Facebookozz az utcán üzenőfalára előzetes moderáció után lehet kikerülni, a szabályzatban foglaltak szerint - annak információtartalmától függetlenül - mindenkinek az üzenetét kiteszik, ha az nem sérti meg a felhasználási feltételeket. Érdekesség, hogy az üzenőfalról rendszeresen fotó készül, így az üzenetek korlátozott ideig a kampány vége után is visszakereshetők.

A szolgáltató által létrehozott csoport hamar népszerű lett, különösen a fiatalabb korosztály körében. A Facebookozz az utcán csoportnál eddig több mint nyolcezer felhasználó klikkelt a "tetszik" gombra, az üzenőfalra percenként több üzenet kerül ki csúcsidőben. Bödör András, a T-Mobile Reklám- és Ügyfélkommunikációs osztályának vezetője a HWSW-nek elmondta, a kampány kifejezetten a mobiltelefonos internetezés népszerűsítésére jött létre, a résztvevők számából kiindulva pedig már most teljesítette a cég elvárásait. Bödör előrevetítette, hogy a mostani akció tapasztalatainak kiértékelését követően várhatóan újabb, a közösségi szolgáltatásokon épülő, mobilnetet népszerűsítő kampányokat indít majd a T-Mobile.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról