Szerző: Bizó Dániel

2010. július 28. 16:30

Nokia-szindrómától szenved az LG

Rekordmértékű veszteséget szenvedett el az LG Electronics mobilos részlege, miután keresi a módját, hogy felvegye a versenyt a Samsunggal és az okostelefon-gyártókkal. A cég papírjai a vártnál sokkal rosszabb teljesítmény miatt gyengülésnek indultak.

Az LG Electronics mobilos részlege továbbra sem tudja összeszedni magát, miután pont egy évvel ezelőtt elvesztette a fonalat. A vállalat eladásai hirtelen megtorpantak, majd hanyatlásnak indultak, ahogyan a divatos mobilokra vágyó fogyasztók figyelmét más gyártók termékei ragadták meg. A vállalat a második negyedévben már megállította eladásainak csökkenését, de a cég csak a piaci átlag ütemét tudta felvenni, és meg sem közelíti az egy évvel ezelőtti teljesítményét.

Hatalmas veszteség

A dél-koreai vállalat 30,6 millió mobilt adott a második negyedév során, ami alig 2,7 százalékkal több a tavalyinál, és elmarad a piac 14 százalékra becsült növekedés ütemétől. A valamivel magasabb darabszámhoz 31 százalékkal alacsonyabb árbevétel társult, ami az átlagos eladási árak drasztikus csökkenését jelzi . Az LG nem közölte, ennek mértéke mekkora, de mivel a részleg bevételeinek közel száz százaléka mobilok eladásából származik, ezért a kimutatás alapján látható, hogy átlagosan harmadával olcsóbban adja készülékeit az LG mint tavaly.

Ez arra utal, hogy a cég az alsóbb szegmensekbe szorult vissza, mivel a felsőbb kategóriákban nem versenyképes az Apple iPhone, a Motorola Droid X, a HTC Desire vagy a Samsung Galaxy S okostelefonok vezette mezőnyben, miközben a Samsung középkategória divatos modelljeiben viszi a pálmát. Ami az eladások darabszámát illeti, az LG leginkább az Egyesült Államokban kínlódik, 1 millióval kevesebb mobilt értékesített itt mint tavaly, de növekedési problémákkal küzd Európában is. Az LG az iparosodott országokban nem, csak a fejlődő piacokon szerepelt jól, ami arra utal, hogy a koreai cég akut Nokia-szindrómában szenved.

Az LG Mobile eredménye az árbevétel visszaesése, valamint a versenyhátrány felszámolása érdekében megnövelt kutatás-fejlesztési erőfeszítések miatt rekordmértékű, 100 millió dollárnak megfelelő veszteségbe fordult. Jól érzékelteti a helyzet súlyosságát, hogy tavaly még a hanyatló pálya ellenére is az LG legnagyobb nyereségtömeget termelő részlege volt a mobiltelefonos divízió. Egy évvel ezelőtt még 524 millió dollárnak megfelelő üzemi eredményt mutatott ki az üzletág.

A kihívás: felállni

A nagy kérdés, hogy az LG ki tudja-e verekedni magát ebből a pozícióból, és ha igen, mikor. A cégnek erre jóval több esélye van, mint a Nokiának, a finnekkel ellentétben ugyanis erőteljes jelenléttel bír az Egyesült Államokban, valamint nem köti meg saját kezét a szoftverplatform kiválasztásában, egyszerre több vasat is a tűzben tarthat, legyen szó Androidról, a közelgő Windows Phone 7 platformról, Symbianról, vagy bármilyen más rendszerről.

A kihívás hatalmas, tekintve az okostelefon piac rendkívül turbulens voltát, ahol a gyártók rendkívül feszített tempóban fejlesztenek egymás túlszárnyalása céljából. A második negyedév során már 59 millió okostelefon fogyott világszerte, és az év második felében világszerte mint 150 millió okostelefon talál majd gazdára. A vállalat a jelenleg folyó negyedévben több felsőkategóriás modellt is bemutat majd, leginkább az Egyesült Államok és Dél-Korea piacain.

Bár sokkal jobban szerepelt a több részleg, mind a szórakoztatóelekronikát gyártó, mint a háztartási berendezéseket forgalmazó divíziók  megszenvedték az árversenyt és a valutaárfolyamok kedvezőtlen változását. A cég 45 százalékkal több LCD-, és 58 százalékkal több plazmatévét értékesített, aminek köszönhetően az árbevétel 19 százalékkal növekedett, az árprés miatt azonban az üzemi nyereség 85 százaléka eltűnt, így gyakorlatilag nullszaldót ért el. Az LG Electronics legtöbb nyereségét így jelenleg a háztartási berendezések, valamint a légkondicionálók hozták, összesen 206 millió dollárt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról