Szerző: Bizó Dániel

2010. július 16. 14:21

Bejött az Xperia X10 a Sony Ericssonnak

Egyelőre működik a Sony Ericsson prémium készülékekre alapozó stratégiája, a vállalat a második negyedévben növelni tudta bevételeit annak ellenére is, hogy kevesebb telefont értékesített, mint tavaly. A cégnek az Android segített, ahogyan a Motorolánál is.

A második negyedévben a Sony Ericsson 4,3 százalékkal magasabb árbevételt ért el mint tavaly ugyanekkor, és ezt 20 százalékkal kevesebb, mindössze 11 millió készüléket értékesítésével érte el. Ez elsősorban a friss, Androidot futtató, a szakmédia és a piac által egyaránt jól fogadott Xperia X10 modellek sikerének köszönhető, de hozzájárult a Vivaz is. A kevesebb, de drágább készülék eladásának hatására az átlagos eladási ár 122 euróról 160 euróra ugrott fel, de a hirtelen jött sikert jelzi, hogy még az előző negyedévben is 134 euró volt még csak.

Ennek hatására a Sony Ericsson erősíteni tudott üzemi mutatóin, és a megnövekedett átszervezési költségek ellenére a vállalat el tudta kerülni, hogy veszteségessé váljék, szemben a tavalyi 213 millió eurós mínusszal. A vállalat pénzügyi teljesítménye azonban továbbra is harmatosnak nevezhető, a 36 millió euró üzemi nyereség az árbevétel mindössze 2 százalékát teszi ki.

A következő negyedévek során a Sony Ericsson további androidos okostelefonokat dog piacra dobni az Xperia X8 formájában, valamint megpróbálkozik a Walkman márka feltámasztásával is a teljesen érintőképernyős Yendóval, amelyektől további előrelépést remélhet. A cég a Motorolához hasonlóan eldöntötte, hogy a prémium kategóriára koncentrál, és a növekedést az okostelefonoktól reméli, vagyis nem kíván univerzális tömeggyártó lenni - a különbség az, hogy a Motorola a RAZR sikerei miatt sokkal magasabbról zuhant alá.

A Sony Ericsson jövője valószínűleg a Sonyhoz egyre közelebb alakul majd, miután a japánok számára stratégiai jelentőségű a mobilkészülékek piaca, miközben a svédek szívük szerint szabadulnának a területtől - ha a Sony meg tudná venni. Ebből fakadóan a Sony Ericsson csúcsmenedzsmentjében még számos, az Ericsson által delegált vezető található, élükön Bert Nordberg elnökkel, de a céget valójában már érezhetően a Sony határozza meg, miután tavaly augusztusban a Sony elnök-vezérigazgatója, Howard Stringer vette át a mobilgyártó igazgatótanácsának elnöki posztját.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról