Szerző: Dojcsák Dániel

2010. július 1. 13:53

Annál olcsóbb a vodás mobilnet, minél többen lájkolják

Magyarországon első alkalommal indul igazi közösségi vásárlási akció, ahol a web 2.0-ás eszközök célja nem csak a figyelemfelkeltés, hanem aktív szerepük van a termék árának alakításában is. A Vodafone akciójában minél többen lájkolnak, annál olcsóbb lesz a mobilinternet.

A Vodafone ma délután indítja el Facebook-csoportjában a július 31-ig tartó akcióját, amiben a csatlakozó felhasználók kedvezményesen vásárolhatnak Vodafone mobilinternet-előfizetést, illetve a hozzá tartozó USB-s modemet. Minél több vásárló csatlakozik a Vodafone Facebook csoportjához, annál nagyobb kedvezményt írnak jóvá nekik a promóció lezárását követően. A jóváírás akkor érvényes, ha a vásárlás időpontjában az ügyfél már tagja a Facebook-csoportnak, illetve július 31-ig legalább egyszer feltölti egyenlegét.

Akciós akció

Az ajánlat a VMC K3520 USB-s 3G modemre és a Vitamax Instant Net feltöltőkártyás mobilinternet csomagra vonatkozik. A terméket offline, Vodafone üzletben vásárolva a belépési díj 11900 forint, ha valaki online a weboldalon keresztül rendeli meg, akkor 6490 forint, a mostani promócióban, Rendeld weben! konstrukcióban viszont mindössze 4490, s ebben a díjmentes házhoz szállítás benne van. Ez csak a belépési költség, ezzel kapja meg az előfizető az USB-s modemet és a SIM-kártyát. Ezt követően a használat függvényében bármely más Vitamax kártyához hasonlóan kell feltölteni, s az árak az adatforgalom szerint sávosan változnak. A 30 napos ciklusokon belül 50 MByte ingyenes, afelett 250, 500, 750, 1000, 1500, 2000 MByte-os határvonalakkal 1000 forintonként emelkedik a díj, a csomag teteje pedig a 15 GByte-os határ, ahol már az összes költség 20 ezer forint lenne.

A mostani social shopping akció keretében a forgalmi díjak változatlanok maradnak, tehát a sok csatlakozótól maga a szolgáltatás nem lesz olcsóbb, az árszintek maradnak. Az akció menete az, hogy ha valaki vásárol egy Vitamax Instantnet csomagot, majd feltölti minimum 2000 forintos összeggel és csatlakozik a klubhoz, akkor a következő hónapban esedékes feltöltést követően, jóváírás formájában kapja meg a Facebook-csoporton belüli létszám függvényében kialakult  kedvezményt. A jóváírás egyszeri, de amennyiben sikeres lesz a kampány, bizonyára egyre több ilyen megmozdulásra számíthatunk a jövőben a Vodafone-tól, illetve más cégektől is.

Még kevés vásárló is elég

A keretek nem túl magasak, így elképzelhető, hogy könnyen túl is teljesít az akció. Ha a Facebookon legalább 50 ember jelentkezik, akkor 500, 100 felett 1000, 200 fő felett 1500, 300 csatlakozó felett pedig 2000 forintos jóváírást kap minden résztvevő. A régi felhasználók, vagy az olyan csatlakozók, akik nem vásárolták meg az Instant Net csomagot, azok nem számítanak bele a mérésbe. Viszont a Vodafone ügyesen egyszerre népszerűsíti a Facebook-jelenlétét, miközben egy kreatív kedvezménnyel az egyébként az utóbbi hónapokban gyengélkedő mobilinternet eladásokat is serkenti.

Az akció érdekessége, hogy az iWiW vagy a MyVip, illetve más magyar közösségi oldalak egyáltalán nem kerültek képbe, kizárólag az itthon is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Facebook adja a környezetet. Ma már több mint 1,4 millió magyar felhasználója van a Facebooknak, világszerte pedig bőven 500 millió felett jár a regisztrációk száma. A Facebook "lájkolás" funkciója, illetve az egyedi oldalak és belső alkalmazások kezelése révén népszerű platformmá vált a vállalatok, hirdetők körében is. A napokban indult rádiós kampányában például a Toshiba is arra biztatja felhasználóit, hogy csatlakozzanak a hivatalos Facebook csoporthoz, s nem arra, hogy látogassák meg a márkaboltjukat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról