Szerző: Dojcsák Dániel

2010. június 23. 15:02

A Facebookból táplálkozik a LinkedIn

A professzionális, szakmai közösségi hálózat, a LinkedIn immár 70 millió felhasználót gyűjtött össze. Annak ellenére, hogy a fő cél a szakmai kapcsolatok feltérképezése, a munkakeresés és az üzleti kapcsolatok létrejöttének segítése, itt is egyre fontosabbak a szokásos közösségi funkciók.

A Facebook után a LinkedIn sem maradhat élvezhető közösségi, társasági funkciók nélkül. Habár már eddig is lehetséges volt megosztani más hálózatokból üzeneteinket a LinkedIn-re, most sokkal fejlettebb eszközök érkeztek a csoportkezeléshez, tartalomszelekcióhoz és megosztáshoz. Csoportok eddig is léteztek, de a folyamatos, aktív jelenlét nem volt jellemző. A LinkedIn szeretne kilépni a passzív üzleti telefonkönyv és önéletrajz-adatbázis szerepből, olyan új funkciók segítségével, amelyek szakmai közösségek kialakulását célozzák, ahol az ismeretség helyett az azonos érdeklődés köti össze a felhasználókat.

Nincs spanyolviasz

A LinkedIn nem talált fel semmi újdonságot, amit más szolgáltatóknál ne láthattunk volna. Az egyik fontos újítás a tartalommegosztás felújítása, a csoportokon belül megoszthatunk tartalmakat, linkeket, képeket, cikkeket, videókat, de ami fontosabb, hogy a mások által megosztott RSS-elemeket, linkeket és egyéb tartalmakat egy átlátható listában pörgethetjük végig. A LinkedIn is beállt a sorba, így ezen megosztásokat mostantól lehet majd “lájkolni”, kommentálni, nagyon hasonlóan ahhoz, ahogy a Facebook-on bárki megszokhatta.

Átalakult az eseménykövetés rész, a korábbiakhoz képest sokkal részletesebben lehet megnézni, hogy kivel mi történt a hálózatunkban, milyen aktivitások voltak a beszélgetéseknél, amikhez korábban hozzászóltunk. A párbeszédekben mostantól külön szerepet kapnak az eredeti hozzászólások mellett a megosztott cikkek, linkek, illetve az azokhoz külön érkezett kommentek is. A kezelőfelületen sokkal nagyobb kiemelést kapnak majd a profilképek, hogy még személyesebb jellege legyen az eszmecseréknek.

Üzleti iWiW

A felhasználók követhetőek lesznek, így a számunkra érdekes partnerek aktivitását könnyebben át lehet majd látni, s a Google Buzz-hoz hasonló rendszer alakulhat ki, hiszen minden aktivitás  kommentelhetővé válik. Az egyébként teljesen üzleti célú közösségi hálózat ezúttal mélyen belenyúlt a lakossági piac eszköztárába. Tavaly novemberben történt ilyen első alkalommal, amikor is lehetővé vált, hogy a LinkedIn-profil frissíthető legyen Twitterről vagy épp fordítva.

Az üzleti alapelvektől azonban nem fordul el a szolgáltató, s a cél nem homályosul el, nem korcsosul el az oldal. Pozícióinak megőrzésére viszont fontos hangsúlyt kell fektetni, mert hiába teljesen lakossági a Facebook, de egyre jellemzőbb, hogy az üzleti kapcsolatok ápolására is használják a felhasználók. Arról nem is beszélve, hogy egyre többen vetnek szemet a magas presztízsű és jövedelmezőnek tűnő üzleti közösségek területére, mint például a Salesforce.com.

A frissítés tegnap indult el, néhány nap alatt minden felhasználó számára elérhető lesz. A szolgáltatást már hazánkban is egyre többen használják, s bár pontos felhasználói számok nem elérhetőek, de a magyar nyelvű aktivitás alapján úgy tűnik, hogy a LinkedIn Magyarországon is robbanás előtt áll.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról