Szerző: Bodnár Ádám

2010. június 23. 13:05

Az iPhone-ok negyede két éven belül tönkremegy

Az iPhone 4 megjelenése körüli felhajtást kihasználva a SquareTrade statisztikát készített az Apple okostelefonjának megbízhatóságáról és a leggyakoribb hibákról.

Egyre strapabíróbbak az iPhone-ok

Az iPhone-ok 25,6 százaléka hibásodik meg két éves koráig, derül ki az extra garanciaszolgáltatást nyújtó amerikai SquareTrade adataiból. A legtöbbször a felhasználó gondatlansága, vagy más körülmény miatt bekövetkező baleset okozza a telefonok meghibásodását, de több mint 7 százalék az aránya a mindenféle előjel nélkül bekövetkező szoftver- és hardverhibának is.

A SquareTrade hasonlóan működik mint egy biztosító: a vásárlás után némi díjért cserébe extra garanciát biztosít elektronikai termékekre, amely kiterjed a meghibásodáson túl akár a balesetekre (pl. elvesztés, lopás, leejtés) is. A vállalat statisztikái alapján az iPhone-ok megbízhatósága sokat javult a 3GS modell megérkezésével, amely az elődeinél jóval strapabíróbb és a kijelzője sem törik, karcolódik olyan könnyen. Egy évvel korábban, az iPhone 3GS megjelenése előtt közzétett jelentésében a SquareTrade még azt találta, az iPhone-ok 33 százaléka hibásodik meg két éven belül.

A kijelző megy tönkre leggyakrabban

A megvizsgált esetek alapján az iPhone-ok leggyakrabban a kijelző hibája miatt válnak használhatatlanná, a meghibásodások negyede kapcsolódik az érzéketlenné váló, esetleg elszíneződő vagy más hibát produkáló képernyőhöz. A második legsűrűbb probléma a tápellátással van, ennek jelei lehetnek, hogy a készülék nem kapcsol be vagy csak néhány pillanatig működik. A harmadik legsűrűbben jelentett hibája az iPhone-oknak a rezgő módot aktiváló kapcsoló működésképtelenné válása.

Az Apple iPodok, iPhone-ok javításával foglalkozó "Dr. iPod" is úgy vélekedett egy korábbi interjúban, a kijelző a legérzékenyebb pontja a telefonoknak. "Az iPhone-ok achilles-i sarka a kijelző. Az Apple a karcállóság miatt üvegből készíti a kijelző legfelső rétegét, ami sajnos ridegségéből fakadóan könnyebben törik mint bármelyik más hasonló készülék kijelzője" - mondta a HWSW-nek Dr. iPod. "Ugyanakkor úgy tűnik, hogy a szerencséje válogatja, valaki leejti pár méterről betonra, esetleg át is megy rajta motorral, mégsem lesz pár horzsoláson kívül baja a kijelzőnek, más meg véletlenül leveri az éjjeliszekrényéről a padlószőnyegre és azonnal elreped az üveg."

A 3GS a kijelzővel kapcsolatos fejlesztéseknek köszönhetően jóval ellenállóbb, ennek a modellnek a leggyakoribb problémái a tápellátással kapcsolatosak, a kijelzőhiba csak a második helyen szerepel a SquareTrade jelentésében. Az iPhone 3GS modellek kijelzőjének hibáját csak fele annyi esetben jelenteték a tulajdonosok mint az iPhone 3G esetében. Az iPhone 3GS harmadik leggyakoribb hibája az akkumulátor idő előtti gyors lemerülése.

A SquareTrade összességében megbízhatónak jellemezte az iPhone-okat és örömmel állapítja meg, hogy generációról generációra javult a készülékek megépítettsége és megbízhatósága. Dr. iPod szerint egyébként a legproblémásabb az itthon nem forgalmazott első generációs iPhone, amelynek kijelzőjében az érintésérzékeny réteg egyik pillanatról a másikra felmondja a szolgálatot, ráadásul ennek a modellnek a kijelzője nem bontható, csak egyben lehet cserélni.

Az Apple-mobilok megbízhatóságát boncolgató teljes jelentés a SquareTrade weboldalán érhető el, a tavaly kiadott elemzés pedig ezen a linken tölthető le.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról