Szerző: Bodnár Ádám

2010. június 7. 14:54

Szoftverfejlesztő céget vett a HTC

A windowsos és újabban androidos okostelefonjairól ismert tajvani HTC megállapodott az Abaxia szoftvercég felvásárlásáról.

A HTC ma bejelentette, 11 millió euróért megvásárolja a francia Abaxiát, amely mobiltelefonos szoftvereket fejleszt. A 2001-ben alapított vállalat legfontosabb fejlesztései a telefonok készenléti képernyője köré csoportosulnak. A cég szerint a készenléti képernyő (idle screen) a mobilok legértékesebb felülete, amelyet a szolgáltatók értesítésre és értékesítésre is használhatnak. Az Abaxia ehhez egy komplett megoldással rendelkezik, amely tartalmazza a szerveroldali komponenseket is. A vállalat úgy érvel, a szolgáltatók a készenléti képernyő testre szabásával előtérbe tudják tolni saját márkájukat és szolgáltatásaikat.

Az Abaxia másik terméke egy, a készenléti képernyőről elérhető kereső, amely a telefonon tárolt információk (nevek, címek, SMS-ek, e-mailek, dokumentumok, beállítások) mellett akár a weben is képes keresni. A Mobile Finder a szolgáltatók számára lehetővé teszi a keresőkifejezések távoli frissítését, például szponzorált kulcsszavakkal. A cél ugyanaz mint a Mobile Portal esetében, a készenléti képernyőt hasznosítani.

\"\"

Az Abaxia jelenleg is együttműködik a világ legnagyobb telefongyártóival (Nokia, Samsung, LG, Motorola, HTC, Sony Ericsson) és ügyfelei között találhatóak olyan mobilszolgáltatók mint a Vodafone, a Telefónica és az Orange. A vállalat termékei az összes vezető mobil platformot támogatják, beleértve a Symbiant, az Androidot, a Windows Mobile-t, a Palm OS-t és az iPhone OS-t. A hazánkban lényegében ismeretlen vállalat megoldásai világszerte mintegy 22 millió telefonon vannak jelen.

\"Az Abaxia felvásárlásával szélesítjük és mélyítjük szoftverfejlesztési képességeinket hogy felgyorsítsuk az innovációt\" - mondta az ügylet kapcsán Peter Chou, a HTC vezetője. \"A HTC és az Abaxia korábban is együttműködtek és az üzleteink jól kiegészítik egymást\" - tette hozzá Cedric Mangaud, az Abaxia elnök-vezérigazgatója.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról