Szerző: Bodnár Ádám

2010. április 19. 11:28

Segíts magadon, s a Microsoft is megsegít

A Microsoft Fix It Center Online az otthoni felhasználók számára szeretné egyszerűbbé tenni a PC-k diagnosztikáját, javítását és számos segédet tartalmaz a leggyakoribb hibák elhárítására.

Megkezdte a Fix It Center Online nevű szolgáltatásának nyilvános bétatesztjét a Microsoft. A Fix It Centerrel azoknak a Windows-felhasználóknak szeretne segíteni a Microsoft, akiknek valamilyen problémájuk van a gépükkel vagy a rajta futó operációs rendszer beállításaival és szeretnének egy automatikus eszközt az elhárításhoz.

A program számos beépített \"segédet\" tartalmaz, amelyek gyakran előforduló problémákra nyújtanak megoldást vagy tanácsokat. Az átlagos Windows-felhasználók ilyen esetekben rendszerint ismerőseik segítségét kérhették vagy a weben kereshettek hasznos tippeket a hibaelhárításhoz, ezt a folyamatot próbálja meg automatizálni az eszköz. A felhasználónak csak ki kell választania a menüből, milyen funkcióval (pl. hálózat, audiolejátszás, DVD-írás, nyomtatás) vagy szoftverkomponenssel (Windows Update, Internet Explorer, stb.) van gondja, a Fix It Center pedig lefuttat egy diagnosztikai rutint, amely megpróbálja felderíteni a hiba okát és tanácsot ad az elhárításhoz vagy akár maga megkísérli a javítást.

\"\"

A Microsoft ígérete szerint folyamatosan bővül majd az automatikus \"javítósegédek\" száma, azaz a jövőben egyre okosabb lesz a Fix It Center és egyre több problémára ad majd megoldást.

A szolgáltatás lelkét adó letölthető segédprogram hardver- és szoftverleltárt is készít a számítógépről, amelyet aztán a felhasználó egy onine tárhelyen el is helyezhet, egy fiókhoz akár több gép is tartozhat. Ha a Fix It Centerre a felhasználó feltöltötte gépének adatait, az oldalon csak a számára releváns információk, javítási tippek, leírások jelennek meg. Egy felhasználó több gép adatait is feltöltheti.

Ugyaninnen elérhető a Microsoft online tudásbázisa kategóriákra bontva, probléma esetén viszonylag egyszerű megtalálni a megoldást, ha pedig ez sem segít, akkor fel lehet venni a kapcsolatot a vállalat támogatási részlegével. Ha a Fix It Center nem talált megoldást a hibára, az általa szolgáltatott információknak akkor is hasznát veheti a felhasználó, ugyanis a telefonos, e-mailes vagy online csevegős Microsoft-támogatáson dolgozók alkalmazottak hozzáférhetnek a Fix It Center által szolgáltatott adatokhoz és láthatják a PC konfigurációját és hogy milyen javítási kísérletek történtek.

A Microsoft szolgáltatásának lelkét adó segédprogram Windows XP vagy annál újabb operációs rendszerre telepíthető. A program letölthető a Fix It Center Online weboldaláról.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról