Szerző: Koi Tamás

2010. március 1. 15:24

Már a Ferihegyi repülőtéren is működik a mobilparkolás

Mától a Ferihegyi repülőtéren is használható a három hazai mobilszolgáltató MobilParkolás és az EME Zrt. rendszere.

A fővárosban, illetve 24 vidéki városban, mobiltelefonnal igénybe vehető szolgáltatás a terminálok előtti gyors parkolásra szolgáló parkolóhelyeken használható, vagyis abban az esetben, ha valaki csak gép indulásához vagy érkezéshez áll be a parkolóba. A reptér parkolóiban szándékozók eddig csak a termináloknál felállított pultoknál, valamint automatáknál fizethettek, ezt a lehetőséget egészíti ki most a mobilos parkolásfizetés.

A szolgáltatás Ferihegyen is a megszokott módon használható: az autó rendszámát SMS-ben a parkolóautomatán, vagy az annak közelében elhelyezett információs táblán található telefonszámra elküldve indítható el a parkolás, amely egy, ugyanarra a számra, SMS-ben küldött \"STOP\" szó segítségével bármikor tetszés szerint leállítható. Amennyiben az ügyfél előre tudja, hogy mennyi időt szándékozik az adott helyen parkolni, az elküldött SMS-ben a parkolás időtartamát is feltüntetheti.

A parkolóautomatán található telefonszám felhívásával – az első SMS-sel történt parkolás után - a Pannon és a T-Mobile ügyfelek a hangautomata rendszerben található menüpontok segítségével is elindíthatják, illetve leállíthatják a parkolást. Mindegyik esetben a visszaigazoló SMS megérkezte jelzi a parkolás elindítását. A parkolóőrök elektronikus úton, az EME Zrt. központi adatbázisából kérhetik le, hogy az adott rendszámú autóra van-e érvényes parkolás.

A reptér parkolójában maximálisan egyórás parkolási idő fizethető be a rendszerben, ez azonban meghosszabbítható arra az esetre, ha például késik a repülő. A rendszer a befizetett idő lejárta előtt negyed órával, valamint legkésőbb az egy óra lejártával figyelmeztetést küld, és automatikusan kilépteti azt az ügyfelet, aki ezután nem hosszabbít.

A MobilParkolás az egyik legnépszerűbb mobilfizetési mód a hazai szolgáltatóknál. A szolgáltatást mára több mint másfélmilliószor vették igénybe.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról