Szerző: Bodnár Ádám

2010. január 8. 12:59

Itthon is indul a Microsoft hosztolt csoportmunka-megoldása

A kereskedelmi szolgáltatás tavaszi rajtja előtt ingyenesen kipróbálható a Microsoft hosztolt csoportmunka-megoldása, a Business Productivity Online Suite.

A redmondiak közleménye szerint 2010 áprilisától Magyarországon is elérhető lesz a Business Productivity Online Suite (BPOS) hosztolt csoportmunka-megoldás, amely még 2008 őszén debütált az Egyesült Államokban. A megoldást a legkisebb cégektől kezdve a legnagyobbakig bárkinek ajánlja a vállalat, amelyik nem akar saját csoportmunka-megoldást üzemeltetni. A BPOS-t akár néhány fős vállalatok is használhatják, de több ezer fős cég is van az ügyfelek között, a GlaxoSmithKline 100 ezer dolgozójánál váltotta le a Lotust erre.

A BPOS havidíjért cserébe kínálja a vállalat legnépszerűbb csoportmunka-megoldásait, az Exchange-et és a SharePointot, az Office Live Meetinget és az Office Communications Online-t, amely egy hosztolt egységes üzenetkezelő megoldás. A komponensekre akár egyenként is elő lehet majd fizetni, de csomagban is igénybe lehet őket venni. Az induló ár havi 8,52 euró havonta és felhasználónként, 12 havi előfizetés és havi számlázás esetén. Az árakról a Microsoft weboldalán lehet bővebben olvasni.

A Microsoft közleménye szerint a rendszer 2010 áprilisában indul Magyarországon kereskedelmi üzemben, de a bevezetési fázisban az érdeklődők most még ingyenesen próbálhatják ki a szolgáltatást, amihez mindössze egy regisztráció szükséges a www.microsoft.com/online/ oldalon. A rendszerbe migrálhatók a telepített infrastruktúra adatai is, ehhez segítséget ad a Microsoft oldala, bonyolultabb esetekben pedig akár konzultációt is nyújt a cég.

A szolgáltatás felhasználói ugyanazokat a funkciókat érhetik el, amelyeket a szoftverek telepített változatai biztosítanak, a különbség annyi, hogy a programok nem a felhasználó szerverein futnak, hanem a a Microsoft adatközpontjában, és az üzemeltetésről is a redmondiak gondoskodnak. A vállalt rendelkezésre állás 99,9 százalék, ami évente legfeljebb 8,7 óra nem tervezett kiesést jelent. Az ügyfél webes felületen természetesen finomhangolhatja a működést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról