Szerző: Koi Tamás

2009. december 29. 13:53

Eddig soha nem látott növekedést produkált a mobilinternet-piac

Novemberben rekord mértékben nőtt a magyarországi mobilinternet-előfizetések száma, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) friss gyorsjelentéséből.

A három hazai mobilszolgáltató együttműködésén alapuló gyorsjelentés szerint az év tizenegyedik hónapjában mintegy 63 ezerrel, 803 ezerről 866 ezerre nőtt az operátoroknál előfizetett mobilinternet-szolgáltatások száma. Ez egyben azt jelenti, hogy novemberben volt eddig a legnagyobb mértékű a piac növekedése, legalábbis mióta az NHH rendszeresen közzéteszi a havi statisztikákat. Mindeközben jelentősen, 627 ezerről 667 ezerre nőtt a ténylegesen is használt kártyák és előfizetések száma is, az egy főre jutó átlagos adatforgalom ugyanakkor csekély mértékben, 1,56-ról 1,53 gigabájtra csökkent.

Az összes előfizetést tekintve a november továbbra is a Pannon előretöréséről szólt: a Telenor tulajdonában álló cég egy hónap alatt több mint 28 ezer új ügyfelet szerzett, piacrészesedése ezzel 26,69-ről 28,04 százalékra nőtt. A T-Mobile ez idő alatt valamivel több mint 26 ezer új ügyfelet csábított magához, ez azonban azt jelenti, hogy a cég piacrészesedése csökkent, 46,7-ről 46,39 százalékra. A mobil hangpiacon az év utolsó hónapjaiban sok előfizetőt gyűjtött Vodafone a jelek szerint nem tudta megismételni sikereit a mobilnet-értékesítéseknél: a cég egy hónap alatt mindössze 7500 új szerződést tudott kötni, piacrésze pedig 26,61-ről 25,54 százalékra csökkent.

\"\"

A szolgáltatók rendszerint nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a forgalmazásban ténylegesen is résztvevő előfizetéseknek - itt is növelte ügyfélbázisát a Pannon, nagyjából 11,5 ezer új aktív előfizetéssel (24,74-ről 25,04 százalékra növelve részesedését), a T-Mobile ennél lényegesen több, 20,7 ezer új aktív ügyfelet szerzett (48,59-ről 48,89 százalékra emelve piacrészét), a Vodafone pedig mindeközben 6418 aktív ügyfelet toborzott (részesedése ezzel 26,66-ról 26,08 százalékra csökkent). Ha ez a növekedési trend folytatódik, a Pannon decemberre mind az aktív ügyfelek, mind az összes előfizetői számot tekintve megelőzheti a Vodafone-t (utóbbi téren már az előző hónapban helyet cserélt a két cég).

Az adatforgalom alapján a T-Mobile piaci része az egy hónappal korábbi 44,30 százalékról 45,78 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 24,09 százalékról 23,73 százalékra, a Vodafoné pedig 31,61 százalékról 30,49 százalékra csökkent. Ez számszerűsítve azt jelenti, hogy novemberben a T-Mobile ügyfelei az októberi 433 ezer GB után 466 ezer GB adatot forgalmaztak, a Pannon ügyfeleinek forgalma az októberi 235 ezer GB-ról 241 ezer GB-ra emelkedett, míg a Vodafone ügyfeleinek forgalma 309 ezer GB-ról 310 ezer GB-ra nőtt.

A forgalmazásban résztvevő előfizetések alapján számított egy előfizetőre jutó adatforgalom a Pannon esetében 1,52 GB-ról 1,45 GB-ra, a Vodafonnál 1,85 GB-ról 1,79 GB-ra csökkent, a T-Mobile-nál pedig 1,42 GB-ról 1,43 GB-ra nőtt. A forgalmazásban résztvevő ügyfelekre jutó átlagos adatforgalom az októberi 1,56 GB-ról 1,53 GB-ra csökkent novemberben.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról