Szerző: Koi Tamás

2009. december 28. 11:17

Először fogyott több elektronikus könyv mint hagyományos

Válság ide, válság oda, az amerikaiak ajándékozási kedve csöppet sem lohadt, legalábbis az Amazon most közzétett karácsonyi adatai alapján. Az idei év más tekintetben is mérföldkő volt: az eredetileg könyvekre specializálódott áruházban idén karácsonykor több elektronikus könyv fogyott, mint hagyományos.

Az elektronikus könyvek növekvő népszerűsége nem véletlen, az amerikai online shopban a legkeresettebb műszaki cikk idén karácsonykor a 260 dollárba kerülő Kindle e-könyvolvasó volt. Az Amazon szokása szerint nem árulja el, hogy hány darab fogyott a termékből, illetve hány elektronikus könyvet vettek meg a vásárlók a géphez. A megnövekedett karácsonyi forgalom ugyanakkor az elektronikus könyvek - ezekből a tengerentúlon már 390 ezer darab érhető el - egyik nyilvánvaló előnyét világította meg: a vásárlásnál nem kell a csomagolásra és a postára várni, a kiválasztott könyv a tranzakciót követően átlagosan 60 másodperc alatt letölthető a Kindle-re.

Az Amazon webshopjában az idei bevásárlási szezonban is rendületlenül csörögtek a virtuális kasszák: a cég sajtóközleménye szerint a legforgalmasabb nap december 14. volt: a vásárlók nemzetközi szinten csak ezen az egy napon 9,5 millió terméket rendeltek a webáruházból (ez másodpercenként 110 vásárlást jelent). Ez jócskán felülmúlja a tavalyi rekordnapot (2008. december 15.), akkor \"csupán\" 6,3 millió árucikket vittek el a virtuális kasszáktól.

A Kindle mellett a legkeresettebb műszaki cikk a 8 gigabájtos iPod Touch volt, mely a Garmin egyik navigációs készülékét előzte meg a sorban, a legnépszerűbb videojáték pedig a Wii Fit Plus lett. A webáruház karácsonyi kínálatának legkeresettebb DVD-je a \"Harry Potter és a Félvér Herceg\" volt, a zenei toplistát pedig a brit tehetségkutatón befutott Susan Boyle és Andrea Bocelli vezették. A szoftverpiacon idén is tartotta magát a tavalyi sláger, a Microsoft Office 2007 otthoni és tanulói változata.

Az amerikai online kereskedelmi piac karácsonyi teljesítményéről idén is készített becsléseken alapuló elemzést a ComsCore piackutató, melynek számai egybecsengenek az Amazon növekedést jelző adataival. A piackutató szerint az amerikai webáruházak a november 1-től december 20-ig tartó karácsonyi bevásárlási szezonban mintegy 25,5 milliárd dollárnyi forgalmat generáltak, ami négy százalékkal több a tavalyinál. Különösen erősnek bizonyult a karácsony előtti utolsó hétvége (december 19-20) forgalma, mely a bevételt tekintve 13 százalékkal múlta felül a tavalyi időszakot. A ComsCore szerint ennek roppant egyszerű oka volt: a keleti partot éppen akkor sújtó hóviharok miatt többen inkább otthon, a számítógépük előtt ülve intézték el a karácsonyi bevásárlást.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról