Szerző: Bodnár Ádám

2009. december 21. 10:52

Egyre többen vesznek Blackberryt, Palmot meg kevesen

Sikeresen nyomult be a fogyasztói piacra a Research In Motion, a kanadai vállalat okostelefonjai népszerűbbek mint valaha. A Palm eközben továbbra sem tudja elég sikeressé tenni a Pret és folyamatosan veszteséges.

A november végén zárult harmadik pénzügyi negyedévében a RIM több mint 40 százalékkal növelte forgalmát és 59 százalékkal a profitját. A vállalat bevétele 3,92 milliárd dollár volt, ennek 82 százalékát a készülékértékesítés, 14 százalékát a Blackberry szolgáltatás, 2 százalékát szoftverek 2 százalékát pedig egyéb bevétel adta. A három hónap alatt a RIM több mint 10 millió okostelefont értékesített, a Blackerry szolgáltatásra pedig 4,4 millióan fizettek elő. Az új előfizetőknek 80 százaléka nem üzleti ügyfél hanem fogyasztó.

Jim Balsille, a RIM vezére az eredmények kapcsán kiemelte, a siker elsősorban annak köszönhető, hogy a Blackberryk sikeresen terjeszkedtek Észak-Amerikán kívül is. A jelenlegi negyedévre még erősebb számokat vár a Research In Motion, az ünnepi szezon a mobiltelefon-piacon is nagyon erős. A cégnél 4,4-4,7 milliárd dollár közti forgalomra számítanak, a részvényenkénti eredmény 1,23-1,31 dollár lehet, szemben a harmadik negyedév 1,1 dollárjával.

Távolról sem megy ilyen jól a Palmnak, amely az év közepén mutatta be vadonatúj operációs rendszerre épülő Pre készülékét. Az új okostelefontól mindenki azt várta, hogy majd kihúzza a csávából a Palmot és versenyképessé teszi a piacon, azonban egyelőre a Pre távolról sem nevezhető átütő sikernek. Bár egyelőre csak az Egyesült Államokban forgalmazzák, a készülékből, illetve a Pixi nevű kistestvéréből három hónap alatt mindössze 780 ezer darab fogyott.

A Palm bevétele negyedéves összehasonlításban is csökkent, a vállalat 82 millió dolláros veszteséggel zárta az időszakot. A júniusban piacra dobott, vadonatúj operációs rendszerre épülő Pre lehet a Palm megmentője, de akár a hattyúdala is. Ha a régóta veszteséges vállalat nem tud megkapaszkodni az okostelefonok világában, nem tud életképes konkurenciája lenni az Apple-nek, a RIM-nek vagy éppen a Nokiának, hamarosan valószínűleg lehúzhatja a rolót.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról