Szerző: Bodnár Ádám

2009. december 2. 10:22

Most még nem emel árat az SAP

Bizonytalan időre elhalasztotta a 2008 nyarán bejelentett áremelést az SAP. A vállalat most az ügyfelek és felhasználói közösségek véleményét felmérve igyekszik új állásfoglalást kialakítani.

Amint arról a HWSW is beszámolt, másfél évvel ezelőtt az SAP bejelentette, hogy minden ügyfelét fokozatosan az Enterprise Support csomagra migrálja át, függetlenül attól, hogy milyen terméktámogatásra kötött szerződést korábban. Az Enterprise Support 24/7-es támogatási vállalást, folyamatos minőségi ellenőrzést és kiterjedt támogatást és tanácsadást is tartalmaz bővítő- és támogatási csomagok bevezetéséhez. A vállalat szerint az új csomag csökkenti a szoftverekhez kötődő üzleti kockázatokat, és segíti az ügyfeleket az alkalmazások felügyeletében és az üzleti folyamatokra való fókuszálásban azáltal, hogy minimalizálja az egyes ügyek megoldásához szükséges időt.

Az Enterprise Support ára a licencdíj 22 százaléka, ami közel 30 százalékos drágulást jelent az átlagos SAP-felhasználók számára. Nem csoda, ha az ügyfelek elégedetlenségüknek adtak hangot: a magyarországi és globális adatok egyaránt azt sugallják, hogy az Enterprise nyújtotta szolgáltatásokat az ügyfelek nagy része nem igényli és nem is szívesen fizetné ki a megnövekedett támogatási díjat, főleg ahogy a recesszió nyomán az informatikai büdzséken minden vállalat igyekszik spórolni.

Az eredeti tervek szerint 2009 januárjában kezdődött volna meg az árak folyamatos emelése és 2015-re minden ügyfél a licencköltség 22 százalékát fizette volna ki az Enterprise Support támogatási csomagért. A világszerte legnagyobb SAP-felhasználói csoportokat tömörítő SUGEN-nel (SAP User Group Executive Network) történt egyeztetés után a vállalat mégis úgy határozott, egyelőre nem emel árat és szélesebb körű párbeszédet kezdeményez az ügyfeleivel az Enterprise Supportról. Az SAP közleménye szerint 2010 elejéig nem lesz áremelés, majd ezt követően döntenek az Enterprise Support árazásáról.

A harmadik negyedévben 9 százalékkal 2,5 milliárd euróra csökkent az SAP forgalma, ahogy az új szoftverlicencek értékesítése közel harmadával zuhant, a szoftver- és szoftverekkel kapcsolatos szolgáltatási árbevétel pedig 3 százalékkal esett. A szoftvervállalat éves kilátásait is csökkentette, idén másodszor. A legújabb előrejelzés szerint a tavalyi 8,62 milliárd euróról 6-8 százalékkal csökken a szoftverek és kapcsolódó szolgáltatások árbevétele. Júliusban a cég még csak 4-6 százalékos visszaesést várt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról