Szerző: Bizó Dániel

2009. október 16. 17:24

A Google már a növekedéshez toboroz

Erőteljes eredményeket mutatott fel a Google a harmadik negyedévben. A cég forgalma, de különösen nyereségessége jelentősen növekedett. A Google is csatlakozott azon cégek táborába, amelyek szerint a válság mélypontján már túl vagyunk.

A Google forgalma 5,94 milliárd dollár volt, ami 7 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál és 8 százalékkal a második negyedévest. Ebből 3,96 milliárdot tett ki a saját oldalakon és 1,8 milliárdot a partneroldalakon generált forgalom. A partnerek felé kifizetett bevétel 1,56 milliárd dollárt tett ki, ebből 1,33 milliárd dollár került az AdSense partnerekhez.

A cég bevételének 53 százaléka külföldről származik, ebből 13 pontot az Egyesült Királyság tesz ki. A kattintások száma 14 százalékkal emelkedett, az egy kattintásért fizetett átlagos összeg eközben 6 százalékkal olvadt. A gyengülő dollár növelte a Google külföldről származó bevételeit, összesen 166 millió dollárral, enélkül mindössze 4,2 százalékos növekedést tudott volna felmutatni.

A cég üzemi nyeresége 2,07 milliárd dollárt tett ki, ami negyedével magasabb a tavalyinál, az adózott profit pedig újabb rekordot döntött a maga 1,64 milliárdjával. A vállalat 2,73 milliárd dollár készpénzt termelt ki három hónap alatt, így 22 milliárdra duzzadt a cég készpénzállománya. \"Nagyon optimisták vagyunk a jövővel kapcsolatban\" - kommentálta az eredményeket Eric Schmidt, a cég vezére. A vezér közölte, hogy már erőteljesen toboroz vállalat, és folytatja 70-20-10-es munkaerő politikáját, vagyis a cég erőforrásainak 70 százalékát a jelenlegi alaptevékenység vitele teszi ki, 20 százalékot a növekvő szegmensekre fordít, és 10 százalékot a teljesen újat teremtő innovációra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról