Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 16. 15:28

Az autósok mellett a GPS-piacot is vezeti itthon a Garmin

Az őszi szezonra készülve a Garmin Magyarországon is bemutatta legújabb termékpalettáját, melyben az autós navigációk mellett szokás szerint a motorosoknak, túrázóknak és sportolóknak kifejlesztett specializált eszközök is megtalálhatóak.

A Garmin továbbra is a hazai navigációs piac legnagyobb szereplője, s annak ellenére, hogy a 2009-es év komoly visszaesést produkált a navigációs piacon, a cég nem adja fel, és új modellekkel, frissebb térképekkel és még több extra funkcióval próbálja visszacsalogatni a vevőket.

Vékony+okos

Az általános érdeklődés középpontjában természetesen az autós navigációs eszközök vannak, ez a Garmin esetében a nüvi termékcsaládot jelenti. A cég globálisan a berlini IFA kiállításon, Magyarországon pedig tegnap, Budapesten mutatta meg a négy új eszközét. Ezek közös jellemzője, hogy a korábbi modellekhez képest jóval vékonyabb kivitelben készülnek, kényelmesebbé téve a tárolást, s lehetővé téve, hogy az autóból kiszállva, akár városnézés közben is egyszerűen hordozhatóak legyenek.

\"\"

Az alapmodell, a nüvi 1250 amellett, hogy vékony, kisebb méretű, 3,7 hüvelykes kijelzőt kapott, s funkcióit tekintve is erősen elmarad a többihez képest, viszont árban sokkal közelebb lesz az olcsóbb márkák modelljeihez. A középkategóriában a nüvi 1350T, illetve a nüvi 1390T található, melyek 4,8 hüvelykes kijelzőjükkel jobban igazodnak a hazai igényekhez. Ezekben a készülékekben már működik a sávinformáció funkció és a TMC szolgáltatás is. Az 1350T-ben viszont nincs Bluetooth kapcsolódási lehetőség, de körülbelül ez az egyetlen különbség az 1390T-hez képest. A legnagyobb monstrum pedig az 5,4 hüvelyk átmérőjű kijelzős 1490T, ami leginkább csak méreteiben tér el kisebb testvéreitől. A méret főleg a hivatásos sofőrök igényeit tartja szem előtt, egy teherautóban vagy egy taxiban jól jöhet a nagy kijelző, de eseti felhasználóknak ez túlzás lenne.

Otthonosan mozog itthon

A többi Garmin szolgáltatás mindegyik új készülékre telepítve van, mint például a NaviGuide térkép, ami nélkül Magyarországon nem lenne TMC-támogatás. Ez a térkép a készülékekhez járó kiegészítő microSD kártyán található, de minden vásárló megkapja. A városi kirándulásokat segíti a cityXplorer, amiben nem csak a gyalogos útvonaltervezés és az érdekes pontok részletes listája található, hanem a városi tömegközlekedési eszközök használatához is nyújt segítséget Európában és Észak-Amerikában. Budapesten viszont csak a HÉV, metró és villamosvonalak találhatóak meg benne, a buszok nem.

\"\"

Egy érdekes kiegészítő az ecoRoute funkció, amely a manapság népszerű környezetvédelmi felhajtás eredménye. Az új sorozat minden tagjára telepített modul segítségével követhetővé válik a benzinfelhasználás, kimutathatóak az utazási költségek, becsülhető a szén-dioxid kibocsájtás, illetve elérhető a költségtakarékos útvonal-tervezési mód is. Emellett a Driving Challange nevű opció kissé játékossá teszi a környezettudatosságot, ugyanis az út során pontozza a felhasználó vezetési stílusát és javaslatokat tesz arra, hogyan lehetne spórolni az üzemanyaggal.

Gyakoribb térképfrissítés

A Garmin térkép fronton is erősíteni készül, ugyanis mostantól évente négy alkalommal jelennek majd meg új adatbázisok, ami miatt érdemes lesz megvásárolni a \"nüMaps Lifetime\" opciót, amivel örökre ingyenesek maradnak a frissítések. Európára érvényesen ez 29 ezer forint egyszeri költséget jelent.

\"\"

A fent említett NaviGuide Magyarország is sokat javít a Garmin készülékek magyarországi otthonosságán, ugyanis a 109 ezer kilométernyi úthálózat mellett balatoni hajózási útvonalakat, budapesti és autópályás sávinformációkat, illetve használja az új 8900 pontot ismerő TMC hálózatot. A POI adatbázis viszont továbbra sem mondható túlzottan bőségesnek, mindössze 42 ezer érdekes pont került a listába hazánkból.

A cég termékei között az autós navigációk mellett továbbra is megtalálhatóak a túra-GPS-ek, illetve egyre nagyobb számban jelennek meg fitnesz termékek is futóknak, bicikliseknek, úszóknak, könnyűbúvároknak is. Az autós tapasztalatokat felhasználva pedig megjelent az új Zumo 660 nevű termék is, ami kifejezetten a két keréken kalandozók számára lett kialakítva.

 

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról