Szerző: Koi Tamás

2009. szeptember 3. 09:59

Japán kézbe került a Freecom

A japán Mitsubishi Kagaku Media (MKM) újabb felvásárlása révén a cég kezébe került az egyik legismertebb európai tárolóeszköz-gyártó, a Freecom. A szeptember 1-től hatályos tranzakció során a Freecom összes részvénye, tárgyi és szellemi tulajdona a távol-keleti vállalathoz kerül.

A hollandiai székhelyű Freecomot 1989-ben alapították, akkor még németországi központtal, a több európai és ázsiai országban is saját kereskedelmi képviselettel rendelkező vállalat elsősorban külső tárolóeszközök - USB-s merevlemezek és már tárolóegységek - gyártásában és forgalmazásában utazik. Az MKM egyik leányvállalata, a Verbatim portfóliójában szerepelnek hasonló termékek, az akvizíciótól a piaci részesedés további növekedését várja a cég.

Nem ez az MKM hasonló felvásárlása: 2007-ben a SmartDisket kebelezte be a cég, mely a Verbatim márka világszintű ismertségének köszönhetően az elmúlt két évben hatszáz százalékos növekedést ért el a külső merevlemezek egyre bővülő piacán. A tervek szerint az inkább a tengerentúlon erős Verbatim, és az európai gyökerei miatt elsősorban kontinensünkön ismert Freecom márkák párhuzamosan léteznek majd a cég portfóliójában.

\"\"

A Freecom ugyanakkor külső tárolóegységek mellett különböző multimédiás berendezéseket: internetrádiókat, médialejátszókat és internettelefonokat is gyárt - arról egyelőre nincs hír, hogy az új tulajdonos meg kívánja-e tartani ezeket a termékvonalakat. A felvásárlás pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra a felek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról