Szerző: Dojcsák Dániel

2009. július 3. 08:40

Lemásolta a Twittert a Facebook

Nemrégiben írtunk arról, hogy a Facebooknak át kell alakítania publikus üzenetküldési rendszerét, amennyiben azt szeretné, hogy az információterjesztés tempójában felvehesse a versenyt a Twitterrel. A megoldás már meg is érkezett, a választható publikálási opciók bevezetésével sikerült lerakni a mikroblogging alapjait a Facebookon is.

Mindenkinek elmondhatod

A \"publisher options\", azaz közzétételi beállítások az eddigi posztolási szokásokat fenekestül felforgatja. A jövőben minden bejegyzés esetében beállítható lesz akár az is, hogy teljesen publikussá váljon, azaz bárki láthassa azokat. A publikus bejegyzések kereshetővé válnak, s akár a Facebookon kívülről is elérhetők lesznek, a Google is indexelheti azokat. Emellett megmarad a jelenlegi megoldás is, ahol csak az ismerőseink követhetik aktivitásainkat, egy harmadik verzióban egy kiválasztott, egyedi csoport számára lesz elérhető az adott információ.

A publikus bejegyzések mellé egy további újdonság érkezik, mégpedig az, hogy a klubok után már egyéni felhasználóknak is lehetnek rajongói, ezzel pedig gyakorlatilag bezárult a kör. A rajongók látni fogják az adott felhasználó minden publikus üzenetét rendezett módon, amivel gyakorlatilag a Facebook újraalkotta a Twittert saját rendszerén belül.

A bejegyzések mellett a későbbiekben a \"tetszik\" \"hozzászólok\" gombok mellett feltűnik egy legördülő menü, ahol beállítható az üzenet láthatósága: \"mindenki\", \"csak barátok\", \"barátok barátai is\", \"egyedi\", illetve \"ajánlott\" verziók lesznek majd. Némelyik funkció ugyan már korábban is létezett, sőt a fotóknál és egyéb tartalmaknál részletesen lehetett szabályozni, hogy kik számára hozzáférhető, de az egyszerűsítés révén valószínűleg mindenki elkezdi használni a beállítást és a publikusnak szánt üzeneteket valóban mindenki láthatja majd.

Még Júliusban eljut minden felhasználóhoz

Az újdonságok azonban még nem elérhetőek mindenki számára, s az összesen hat különböző új eszközt egyelőre csak 40 ezer felhasználó éri el, ami jövő héten megduplázódik, s amennyiben semmilyen probléma nem merül fel, akkor a hónap végére fokozatosan mindenkihez elér a frissítés. Az eredmény pedig megnyugtató, hiszen azok a felhasználók, akik privát szférájukat féltik, azok is megnyugodhatnak, akik pedig világgá kürtölnél gondolataikat, azok is megkapják a lehetőséget.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról