Szerző: Dojcsák Dániel

2009. június 11. 13:49

Kamu lenne a Twitter-láz?

A HubSpot jelentése szerint a Twitter szárnyalása törékeny és tartalmatlan. Az új felhasználók nagy része passzív, inkább jellemző a nézelődés, mint az aktív csiripelés.

A nagyok nagyon Twittereznek

Egy évvel ezelőtt a Twitter egy viszonylag kis közössége volt a geekeknek és technológiai érdeklődésű embereknek, de bekerült a fősodorba, legalábbis az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában. Nem csak a felhasználók számában nyilvánul meg a növekedés, de abban is, hogy egyre komolyabban veszi a Twittert a marketingszakma, a politika, sőt a média is. Nem csak beszélnek róla, hanem használják is, például Barack Obama amerikai elnök vagy a CNN újságírója Rick Sanchez, aki naponta kommunikál követőivel, s élőben olvas be a CNN-en csiripeket.

Az óriási felhajtás azt sugallhatja a laikusok számára, hogy ma már a csapból is a Twitter folyik, de valójában az a helyzet, hogy a keménymagon kívül viszonylag kevés embernek sikerült teljesen beilleszkednie, s még kevesebben vannak, akik aktívan részt vesznek az üzenetfolyam létrehozásában. A HubSpot jelentése 2008 év végi számokat tartalmaz ugyan, az adatok az online elérhető éles Twitter adatbázisból származnak.

Jön, benéz, megy és nem marad

A felhasználók nagy része teljesen passzív, hiszen nincs mindenkinek tájékoztatási kényszere, s nem is ül minden felhasznló egész nap a számítógép előtt, s nagyon sokan a mobiltelefonjukat sem használják folyamatosan internetezésre. A Twitter tömegmédiába kerülése miatt sok felhasználó érkezett 2008 során, pontosabban az összes felhasználó 70 százaléka akkori adatok szerint, s az átlagos felhasználó 275 napja tagja a rendszernek.

Az új felhasználók tehát uralják a szolgáltatást, minden ötödik ember kevesebb mint 2 hónapja regisztrált. Talán ennek tudható be, hogy csupán 80 százaléknyian jelöltek meg honlapot, 62 százaléknyian töltöttek fel valamilyen fotót, s körülbelül ennyien írtak magukról valamit a \"bio\" részben.

Az új felhasználók jó része viszont sosem ragad meg, s hiába van átlagosan 70 követője mindenkinek, az esetek 35 százalékában ez csak 10 vagy annál kevesebb. Óriási ugyanakkor a különbség a  hírességek vagy befolyásos emberek regisztrációja és a normál embereké között. Mindössze minden századik embernek van 500-nál több követője (nekik átlagosan 1300), de 100-nál több követőt is csak a felhasználók 5 százaléka tudhat magáénak.

Legalább kihasználják a 140 karaktert

A jelentésből kiderül az is, hogy a legtöbb üzenet csütörtökönként születik, a legkevesebb pedig természetesen hétvégén. Földrajzilag London, San Francisco és New York a legnépszerűbb, de a top 30-as listába az amerikai nagyvárosokon kívül Kanada, Ausztrália és Szingapúr kivétel nem kerülhetett be más hely. Érdekes továbbá, hogy a csiripek túlnyomó része 135 karakternél hosszabb, úgy tűnik mindenki igyekszik kihasználni a 140-es limitet.

A Hubspot által készített jelentés összefoglalóját a hivatalos blogon lehet olvasni, illetve egy PDF-fájlban kicsit részletesebb adatok is találhatóak. A számok nem jelentenek alapjában véve meglepetést, még az is kiderülhet, hogy a média számára zseniális találmány nem is vonz akkora érdeklődést, mint azt egyesek gondolják.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról