Szerző: Dojcsák Dániel

2009. június 9. 12:20

A kisvállalatoknál is eljött az IP-telefónia ideje

A kanadai székhelyű Aastra Technologies a kkv-szektorban erősítené jelenlétét Magyarországon, melyhez a teljesen integrált, egydobozos OpenCom 100 termékcsaládját vetné be. A hibrid (analóg, digitális, IP) telefonos rendszerek az Aastra szerint ideálisak a költségérzékeny kisvállalatok számára, hogy fokozatosan tudjanak átállni az elavult rendszerektől IP-alapokra

Recesszióban nem lehet sokat kérni

Kis- és középvállalatok számára is eljött az idő arra, hogy komolyan vegyék az IP-alapú telekommunikációs megoldásokat. Főleg a recessziós időkben fontos, hogy a gyártók olyan technológiákat és megoldásokat kínáljanak a néhány főt foglalkoztató cégeknek, szervezeteknek, ami az alacsony beruházási költség mellett azt is lehetővé teszik, hogy ne kelljen azonnal kidobni a már meglévő analóg rendszereket -- derült ki az Aastra Technologies sajtótájékoztatóján, ahol a kisvállalatok igényeire szabott telekommunikációs megoldásokat, az OpenCom 100 termékcsaládot mutatták be a magyar közönség számára is.

A kanadai székhelyű Aastra Technologies európai szinten erős szereplőnek mondható, Németországban például 18 százalékos a részesedése a kis- és középvállalati kommunikációs megoldások piacán. Magyarországon egyelőre ennél jóval alacsonyabb, 6,2 százalékos eredményt tud felmutatni a cég, de valójában a piac is sokkal jobban le van maradva, az itteni kisvállalkozások még el sem kezdték felfedezni az IP-alapú megoldásokat. Dr. Kolláth Gábor, az Aastra hazai képviseletének vezetője a a HWSW-nek elmondta, hogy komoly növekedési potenciált látnak a hazai kis- és középvállalkozásokban, terveik szerint a következő években a részesedésüket közel duplájára tudják növelni a testre szabott megoldások révén.

Magyarországon a kicsik még nem értik a VoIP-t

Az IP-alapú kommunikációval a kisvállalkozások számára is megnyílik a lehetőség egy másik telephely vagy az otthoni munka támogatására külön költségek vagy beruházás nélkül. Ez eddig a közepes vagy annál nagyobb cégek kiváltsága volt, lévén a nagy telekommunikációs szolgáltatók ajánlatai túl drágának bizonyultak a kis szereplők számára.

A terjedéshez leginkább arra van szükség, hogy a kisvállalatok felfigyeljenek az IP-alapú szolgáltatásokra, megértsék azokat, illetve fontos, hogy a beruházásokat saját igényeikhez tudják igazítani, ne legyenek rákényszerítve kereteiket meghaladó költségekre, teljes technológiacserére. Ma Magyarországon a legtöbb kkv, legyen az autókereskedő, panzió vagy asztalosüzem, laikus a telekommunikációs kérdésekben, ezért többnyire az informális kapcsolatok révén, illetve a már meglévő informatikai infrastruktúrát üzemeltető szolgáltató partnerek révén szerez információt, s ezek alapján segítségével hoz döntéseket.

Az OpenCom megoldások terjesztését éppen ezért az Aastra a partnerhálózat bővítése révén képzeli el. Amellett, hogy egyre több partneren keresztül értékesítenék a termékeket, a támogatást, tanácsadást is letolnák lokális szintre ezekhez a szolgáltatókhoz oktatásokkal, képzésekkel, s másodlagos támogatás nyújtásával.

Extra alkalmazások a dobozban

A most bemutatott két termék, a legkisebbeknek szánt OpenCom 131 s, illetve a közepes méretű cégeknek szánt OpenCom 130 S/M, egyaránt rendelkezik integrált alkalmazásokkal, melyek külön licencek aktiválásával használhatóak. Az operációs rendszertől független alkalmazások előnye az lehet, hogy ezeket nem kell külön szoftverként megvásárolni, s olyan funkciók érhetőek el natív módon, mint a hangposta, interaktív automata asszisztens a telefonközponthoz, vagy éppen panziók számára egy teljes szobamenedzsment-rendszer, amely a ki-és bejelentkezéstől kezdve a telefonszámla kezelésén át, a szobák státuszának nyilvántartásáig minden kezel szinte ugyanúgy, mint a nagyoknál, de jóval egyszerűbben és olcsóbban kivitelezve kis méretben.

A termékek maguk azért lehetnek vonzóak a kisvállalkozások számára, mert a távközlési feladatokra olyan \"all-in-one\" megoldást nyújtanak, amelyek akár 6-8 vonalas, de a nagyobb modell eseén 40 vonalas környezetben is kiszolgálják az analóg, digitális, illetve az IP-alapú telekommunikációs infrastruktúrát is. A vállalkozó pedig maga tudja eldönteni, hogy milyen gyorsan akar átállni VoIP, SIP vagy egyéb technológiák használatára, mikor akar megszabadulni az analóg megoldásoktól véglegesen.

Az integrált rendszeren belül minden a szerverben áll rendelkezésre, az alapszolgáltatásoktól a kiegészítő alkalmazásokig bezárólag, amik mind szoftveresen konfigurálhatóak bármely gépről egy böngészőn keresztül. Így nincs szükség a cégnél extra szoftverek telepítésére, nincsenek kompatibilitási gondok, s bármely, akár elavult PC is alkalmas a kezelésre. Végberendezésként az OpenCom 100 család szinte bármilyen IP-alapú megoldást támogat, a Soft Phone, a vezetéknélküli DECT,  illetve DECToverIP sem probléma.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról