Szerző: bassline

2000. június 1. 00:00

Delta Force: Land Warrior

Az első Delta Force 2 -ről szóló hír, melyben szóba kerül

Az első Delta Force 2-ről szóló hír, melyben szóba kerül a hadseregben való alkalmazás, március 22.-én jelent meg nálunk. Ebben összefoglalva a következőket közöltük:

A NovaLogic aznap megjelent sajtóközleményében arról olvashattunk, hogy az általuk fejlesztett akció játék , a Delta Force 2, elegendő alapokkal rendelkezik a U.S. ARMY egy kiképző projektjéhez. A NovaLogic szimulációs technológiája része lesz a Monterey-i, California, kiképző és oktató központ (TRAC) "Land Warrior" rendszerének, amelynek mindenekelőtt az a célja, hogy a hagyományos fegyver rendszerbe beépítsenek már meglévő modern elektronikai berendezéseket, fokozva ezzel a katonák hatékonyságát és túlélőképességét. A képbe úgy kerül a Delta Force 2, hogy tanulmányozni szeretnék, hogyan használható egy áttervezett kereskedelmi software mint kiképzési eszköz. A választás azért esett erre a software-re, mert a program már most rendelkezik sok olyan jellemzővel, amelyeket a kiképző központ akar használni a Land Warrior képzésben : hatalmas szabadtéri táj, valamint épületbeli és városi terep megjelenítése, multiplayer üzemmódban több mint 35 játékos lehet egy pályán (a DF2 50 játékost támogat), különböző időjárási körülmények, éjjel-látó, széles választéka a valós fegyvereknek (azért ez túlzás kicsit) és minden részletre kiterjedő küldetés szerkesztő. Bob Springer, a Novalogic elnőke, ezt nyilatkozta többek között: " A hadsereg nagyon intelligensen használja a fogyasztói piac csúcs technológiáit, hogy garantálja a legjobb minőségű kiképzést a katonái számára. Nagyon büszkék vagyunk, hogy tagjai lehetünk a Land Warror csapatnak."

Tehát ebből kiderült, hogy a U.S: ARMY a Delta Force 2 után érdeklődött, és a játék alapjait felhasználva szeretnének egy oktató programot, melyet a Land Warrior képzésben szeretnének felhasználni. Ezután eljött az E3 ideje és jöttek a további információk . . .

[oldal:Az E3 hírei]

Az E3-on, többek között, a következő fejlemények láttak napvilágot:

A Novalogic szerződést kötött, hogy módosítja a Delta Force 2-öt a U.S. ARMY új generációs Land Warrior programjának megfelelően, melynek keretében felszerelnék a gyalogságot olyan technikai eszközökkel, mint például fejlett harci járművek beépített videó megfigyelőkkel, sisakra szerelhető megjelenítő, lézeres távolságmérők és GPS rendszerű navigációs készülékek. A sztori egy csapatot mutat be, melynek öt veterán Delta Force-os katona a tagja. A játék során valamelyik csapattag bőrébe bújva hajthatunk végre speciális feladatokat a túszszabadítástól a szabotázsakciókon keresztül a terroristatáborok elleni támadásokig. A játékban új fegyverek és felszerelési tárgyak is megtalálhatóak lesznek, ezen kívül a multiplayer játékok széles skálája továbbra is rendelkezésünkre fog állni, amely a korábbi részek népszerűségét hozta. (Emlékezzünk csak a Delta Force 2-nél korábban benyújtott petícióra, meg a sokak által nem kedvelt NovaWorld struktúrára.)


Na ebből tehát az derül ki hogy a U.S. ARMY a Novalogic-ot felkérte, hogy módosítsa a Delta Force 2-öt a nekik megfelelő módón. Tehát itt tulajdonképpen nincs is szó semmi újdonságról, mindössze "módosításról". Azonban az E3-on Jack Squat, a híres Delta Force 2 pálya szerkesztő megragadta az alkalmat és feltett néhány kérdést a Novalogic-nak a Delta Force: Land Warrior-ral kapcsolatban, melyekből a következő dolgok derültek ki a játékról:

- A program teljesen új engine-t kap, mely támogatni fogja a fontosabb, 3dfx Voodoo2-nél újabb 3D gyorsítókat. Az új engine hasznosítani fogja a 3D gyorsítók előnyeit, ami mellet igyekszik megőrizni a Voxel alapú motor sajátosságait is, amely a korábbi Delta Force részek alapja volt. A nagytávolságú nyílt terepen történő ütközetekkel, melyek az előző részek egyedülállóságát biztosították, a Land Warrior is büszkélkedhet majd, lehetővé téve, hogy észrevegyünk és megtámadjunk ellenségeket akár 1000 méteres távolságból is.

[oldal:Tulajdonságok]

- A Land Warrior-ban nem lesz Map Editor, nem lesz benne lehetőség saját terep készítésére, objektumok és pályák importálására más Novalogic játékokból.

- A sebességről annyi derült ki, hogy, a Land Warrior simábban és gyorsabban fog futni a Delta Force 2-nél, amennyiben van a gépben 3D gyorsító.

- az új gyorsított Voxel engine-ről ekkor még nem mondtak semmi részletesebbet. Egyetlen érdemleges dolgot említettek, hogy "fátyolosodás" effektus lesz a játékban, amely lehetetlenné teszi az 1000 méter feletti mesterlövész találatokat.


- A magas fűnek vége!! : (( Nincs tervben sem, hogy beépítsék azt az új engine-be. Mivel a Voxel engine-t lecserélték, a játékosok nem lesznek képesek elbújni és kúszni a magas fűben, mint a Delta Force 2-ben.

- Nem tervezik az ellenséges járművek intelligens, helyzettől függő mozgását sem, azaz úgy néz ki, hogy a Delta Force 2-höz hasonlóan csak előre megtervezett útvonalon mozognak.

- A játék fegyver készletében rendelkezésünkre fog állni a Delta Force 2 arzenálja és néhány új, például a PSG-1 és a kézi MM1 40mm gránátvető.


- A sérülésszámítás kissé jobb lesz a Land Warrior-ban. Egy pisztoly nem lesz képes átlőni egy jeep páncélzatát, de elegendő géppuska lövedék már igen.

- A pályák máshogy fognak kinézni, mint a Delta Force 2-ben. Mivel a 3D engine segítségével lehetővé vált a terep egyenletessé tétele, a csipkézettség már a múlté.

- Az új játékban több karakter közül választhatunk majd, melyeknek meglesz a saját specialitása vagy szakterülete. Például a mesterlövészeknek kiemelkedő látása és hallása lesz

[oldal:Az engine]

Ezek után kisebb kiegészítésként újabb információkat ismertettünk, melyben Dan Bennett, a Novalogic egyik programozójának válaszait olvashattuk. Lássuk milyen válaszokat adott Dan a feltett kérdésekre:

K: A bejelentés, miszerint a DF:LW támogatni fogja a 3DFX kártyákat, némi vigyort csalt sok játékos arcára. Hogyan valósul meg ez a gyorsítás, mint a DF2-ben, ahol a grafikus kártya csak a poligonokat gyorsította, vagy sikerült kifejleszteni egy olyan Voxel engine-t, ami hardware-esen támogatott?
V: Az új engine a 3D-s kártyát használja mind a Voxel mind a poligon-alapú objektumok ábrázolásában, így reméljük az gyorsabb és gördülékenyebb lesz mint a DF2 engine-je. Az egyetlen dolog, amit a 3D gyorsítás miatt elvesztettünk, az a mit úgy nevezünk : "személy réteg", amely a korábbi Voxel engine-ekben volt fellelhető. Ebben a rétegben voltak a homok "fodrok", a magas fű, a bozótok - számtalan apró táj részlet. A DF2 játékosoktól kapott visszajelzésekből azonban az derül ki, hogy számukra fontosabb a gyors engine, mint ezek a dolgok, ezért úgy éreztük ez így helyes.

Mint a legtöbb új játék, a DF:LW-hoz is szükséges lesz hardware-es 3D gyorsítóra, azonban ez lehetővé teszi, hogy a grafikusaink és tervezőink szabadon készíthessenek nagyobb és komplexebb belső terepet, hasonlóan a hatalmas nyílt terepekhez. Elsősorban e két terep tulajdonságainak legjobbját szeretnénk nyújtani: a nagy távolságú nyílt tájak megjelenítése, mely az előző részeket emelte ki a hasonló játékok közül, és a részletesen kidolgozott belső terek, hogy az mindenki elvárásainak megfeleljen. Miközben lehetőségünk lesz az ellenséget meglátni és lelőni messzebbről, mint más harci-szimulátorokban, a közelharcra és a városi küzdelmekre is számíthatunk az új játékban. Kezdhettek gyakorolni az MP5 -össel.


Végül a veszett fanatikusok által a különböző fórumokon írt megjegyzésekre: Nem tudom, honnan szedték azt az elképzelést, hogy mi az E3-on egy Quake-hez hasonló engine-nel rendelkező DF:LW mutatunk be és felhagyunk a nagy távolságú megjelenítéshez tett elkötelezettségünkkel. Az új engine egy ködöt jelenít meg nagy távolságban, de ez alatt 1 kilométert vagy többet kell érteni. Nem csökkentjük drasztikusan a megjelenítési távolságot, hogy nagyobb teljesítményeket érjünk el. Nincs rá szükségünk.

Kiderül tehát, hogy gyökeres változásoknak lehetünk majd szemtanúi a jövőben, ha kézhez kapjuk a DF:LW-t, mert egy teljesen új engine-re fog épűlni.

[oldal:Az első bizonyíték]

Ha eddig figyelmesen olvastad a cikket, észrevehettél egy ellentmondást, mely néhány fórumon olvasható utalás és bizonyíték alapján igaznak tűnik:

A U.S. ARMY Land Warrior Team-je nem ugyanazt a Delta Force verziót fogja használni, mint amit a Novalogic Delta Force: Land Warrior néven a boltok polcaira küld !!!

A cikk legelején olvashattuk, hogy a hadsereg a Novalogic-ot a Delta Force 2 módosítására kérte fel, és szó nincs semmiféle új engine-ről. Tehát a két verzió nem lesz ugyanaz, és ennek gondolta a DF3.net és a battle-fields fórumán bontakozott ki, ahol egy amerikai katona mondta el, aki történetesen egy olyan egységnél szolgál, ahová már megérkezett a kiképző program, hogy ő nem lát semmilyen 3D gyorsítást az ottani programban. A sok kérdezősködés után végül is sikerült neki kilopnia két screenshotot az ottani programról, amin tisztán látszik, hogy az bizony sima Voxel engine. Lássuk a képeket, ahol a megfigyelni valót bekarikáztam külön (csak a kis képeken):


Az első képen érdemes megfigyelni, hogy jobb oldalt a ház tövében magas fű van. Ez ugye eleve nem lehet DF:LW, mert ott az ismertetett okok miatt ez nem lehetséges. Akkor ez biztos sima DF2, gondolhatnánk. Azonban ez megint nem lehet hiszen a bekarikázott ház például nem szerepel tudtommal a játékban. Viszont akkor felmerülhet bárkiben a gondolat, hogy ez csak sima "kép rajzolgatás". Valami vicces kedvű egyén megeditált néhány screenshotot és azokat adta el mint DF:LW képeket. Ha ez igaz, akkor valljuk be nagyon profival állunk szemben, mert egy ilyen tájat új tereptárgyakkal megcsinálni nem semmi teljesítmény :)). A sima DF2-be való objektum beillesztést is elvethetjük, mert elvileg ez sem lehetséges.

De lássuk a másik képet is . . .

[oldal:A végszó]

Ezen a képen sok újat nem látunk. Feltűnik viszont, hogy a pályán köd van, amivel valószínűleg a játékot próbálták gyorsítani, mivel így nem kell leszámolni a távoli objektumokat. Tehát a képek alapján erősen feltételezhetjük, hogy ez bizony egy módosított DF2-ről készült képek. Viszont ekkor elismerjük a feltételezést, hogy itt bizony két különböző programról van szó.


A cikkünk végére a pontot egy mai hír tette, ami az egész feltételezésünket igazolta. A DF3.net oldal vezetője beszélt Dan Bennett-tel, aki a következőket mondta az eluralkodott zűrzavarra:

"Ezek a screenshotok nem a Delta Force: Land Warrior-ból valóak. A DFLW egy teljesen más engine-re épűl, mely 3D gyorsítót igénylő, teljes egészében gyorsított engine, amely remélhetőleg jelentősen gyorsabb futást eredményez mind a zárt mind a nyílt terepen (nagyobb és komplexebb belső részekkel), mint a VoxelSpace32 engine, amit a Delta Force 2 és a U.S. ARMY-nak készített verziókban használtunk.

Szeretném megragadni az alkalmat, és rendezni a félreértéseket: A program, amit a hadseregnek készítünk egy komoly felkészítő programnak szánjuk a gyalogság számára, mely egy segíti a katonákat a Land Warrior rendszer használatában. A Delta Force: Land Warrior, a másik oldalon, egy szórakoztatásra készült játék, melynek sztorija egy speciális különítmény tagjainak történetén alapszik. Remélem ez a pontos megkülönböztetés garanciát ad arra, hogy az új játékunk teljesen más lesz, mint az, amit a hadseregnek készítünk.

A fegyverek, felszerelési tárgyak, a jellemzők és a küldetések felépítése a DFLW-ban a valós Delta Force-ban használatosokon alapszik majd, természetesen figyelembe véve a játékosok igényeit. Tehát a szó-szoros értelmében semmi összefüggés sincsen a hadseregnek készülő oktató program és a Delta Force: Land Warrior között. Kivéve a Land Warrior rendszer azt a néhány részét, melyet a játék tervezői felhasználnak
."

A kérdés tehát tisztázódott, a két dolog ezek után nem keverendő. A játékosok tehát egy teljesen új engine-re épülő játékot kapnak, a U.S. ARMY meg veheti a jobbnál jobb processzorokat a VoxelSpace32 engine-s programjuk alá. : ))

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról