Szárnyal az Activision Blizzard, viszik a játékait, mint a cukrot
A várakozásokat magasan felülmúló eredményekről számolt be a világ legnagyobb játékkiadójává duzzadt Activision Blizzard. A vállalat egyúttal megemelte egész éves forgalmi és nyereségkilátásait is, miután kevesebb bizonytalanságot tapasztal az év második felében megjelenő játékainak sikerével kapcsolatban.
Pachter szerint eltúlzottak a félelmek, hogy ezen franchise-ok kifulladnának a közeljövőben, és ha gyengül is a teljesítményük, az új fejlesztések biztosítani fogják a növekedést, véli. Magabiztosnak tűnik a vállalat is, és 100 millió dollárral 4,8 milliárdra növelte éves forgalmi, kettő centtel pedig részvényenként 63 centre nyereségelőrejelzését. A világ második legnagyobb kiadójává visszacsúszott Electronic Arts ezzel szemben veszteségeivel küzd.
Robert Kotick elnök-vezérigazgató szerint idén a legerősebb valaha felmutatott kínálattal fognak rendelkezni, többek közt a Guitar Hero Metallica érkezik PlayStation 2-re, később pedig a Guitar Hero: Smash Hits jelenik meg hamarosan, de erős összesített eladásokra számíthat mozifilmek adatpációi is, a Transformers, X-Men és Ice Age játékok is, miközben az újítást az ígéretes Prototype akciójáték képviseli. Az év hátralévő részében érkezik a Call of Duty :Modern Warfare második része, valamint a régóta várt és gyakorlatilag garantált kasszasikert jelentő Starcraft 2 stratégiai kultjáték is, melynek első részéből 11 millió fogyott összesen. A Starcraft 2 bétatesztelése nyáron kezdődik, árulta el Kotick.
[ ] Az Electronic Arts a Wii-ben bízik
Az Activision Blizzard tavaly jött létre, miután 2007 végén a francia Vivendi médiakonszern és az amerikai Activision megállapodásra jutottak a játékpiaci erőfeszítések egyesítésével kapcsolatban, így az Activision beolvadt a Vivendi Gamesbe. A Vivendi Games a Blizzard Entertainment, Sierra Entertainment, Sierra Online és Vivendi Games Mobile stúdiókból épült fel a tranzakciót megelőzően. Az egyesült vállalat a világ legnagyobb játékkiadójává vált, megelőzve az Electronic Artsot is. Az összeolvadás mögötti logika azonban a diverzifikálás és az egymást kiegészítő know-how jelentette hosszútávú szinergia: a Vivendi rendkívül erős az online PC-s fejlesztésekben, míg az Activision az alkalmi játékosoknak szóló termékek és konzolpiaci jelenlétben terén tapasztalt.
Felvásárol a Microsoft
A válság bár nem kerüli el, a játékipar sokkal ellenállóbbnak mutatkozik a recessziós gazdasági környezettel szemben, és továbbra is a szórakoztató- és médiaipar húzóágazatának számít. Ennek fényében nem meglepő, hogy kimeríthetetlen pénzügyi forrásait kihasználva a Microsoft fokozatosan bővíti játékkiadói jelenlétét a Microsoft Game Studioson keresztül. A redmondi óriás ezúttal a kanadai BigPark felvásárlását tervezi, mely online játékokra szakosodott, és jelenleg egy Xbox 360 exkluzív játékon dolgozik. A BigPark egy 2007-ben, több alakult induló vállalkozás, többek közt ex-EA alkalmazottak részvételével.