Szerző: Bizó Dániel

2009. május 8. 12:30

Szárnyal az Activision Blizzard, viszik a játékait, mint a cukrot

A várakozásokat magasan felülmúló eredményekről számolt be a világ legnagyobb játékkiadójává duzzadt Activision Blizzard. A vállalat egyúttal megemelte egész éves forgalmi és nyereségkilátásait is, miután kevesebb bizonytalanságot tapasztal az év második felében megjelenő játékainak sikerével kapcsolatban.

Az Activision Blizzard 189 millió dolláros adózott profitot ért el 981 millió dollár árbevételből, toronymagasan túlszárnyalva a pénzügyi elemzők és saját korábbi várakozásait, amit Call of Duty (CoD), a Guitar Hero és a World of Warcraft (WoW) franchise-ok iránti erős kereslet magyaráz. A Guitar Hero sorozat egyúttal elérte a 2 milliárd dolláros összesített forgalmat, ami Michael Pachter, a Wedbush Morgan vezető elemzője szerint a következő öt év során átlagosan további 600 millió dollárral dagad tovább majd.

Pachter szerint eltúlzottak a félelmek, hogy ezen franchise-ok kifulladnának a közeljövőben, és ha gyengül is a teljesítményük, az új fejlesztések biztosítani fogják a növekedést, véli. Magabiztosnak tűnik a vállalat is, és 100 millió dollárral 4,8 milliárdra növelte éves forgalmi, kettő centtel pedig részvényenként 63 centre nyereségelőrejelzését. A világ második legnagyobb kiadójává visszacsúszott Electronic Arts ezzel szemben veszteségeivel küzd.

Robert Kotick elnök-vezérigazgató szerint idén a legerősebb valaha felmutatott kínálattal fognak rendelkezni, többek közt a Guitar Hero Metallica érkezik PlayStation 2-re, később pedig a Guitar Hero: Smash Hits jelenik meg hamarosan, de erős összesített eladásokra számíthat mozifilmek adatpációi is, a Transformers, X-Men és Ice Age játékok is, miközben az újítást az ígéretes Prototype akciójáték képviseli. Az év hátralévő részében érkezik a Call of Duty :Modern Warfare második része, valamint a régóta várt és gyakorlatilag garantált kasszasikert jelentő Starcraft 2 stratégiai kultjáték is, melynek első részéből 11 millió fogyott összesen. A Starcraft 2 bétatesztelése nyáron kezdődik, árulta el Kotick.

[ ] Az Electronic Arts a Wii-ben bízik

Az Activision Blizzard tavaly jött létre, miután 2007 végén a francia Vivendi médiakonszern és az amerikai Activision megállapodásra jutottak a játékpiaci erőfeszítések egyesítésével kapcsolatban, így az Activision beolvadt a Vivendi Gamesbe. A Vivendi Games a Blizzard Entertainment, Sierra Entertainment, Sierra Online és Vivendi Games Mobile stúdiókból épült fel a tranzakciót megelőzően. Az egyesült vállalat a világ legnagyobb játékkiadójává vált, megelőzve az Electronic Artsot is. Az összeolvadás mögötti logika azonban a diverzifikálás és az egymást kiegészítő know-how jelentette hosszútávú szinergia: a Vivendi rendkívül erős az online PC-s fejlesztésekben, míg az Activision az alkalmi játékosoknak szóló termékek és konzolpiaci jelenlétben terén tapasztalt.

Felvásárol a Microsoft

A válság bár nem kerüli el, a játékipar sokkal ellenállóbbnak mutatkozik a recessziós gazdasági környezettel szemben, és továbbra is a szórakoztató- és médiaipar húzóágazatának számít. Ennek fényében nem meglepő, hogy kimeríthetetlen pénzügyi forrásait kihasználva a Microsoft fokozatosan bővíti játékkiadói jelenlétét a Microsoft Game Studioson keresztül. A redmondi óriás ezúttal a kanadai BigPark felvásárlását tervezi, mely online játékokra szakosodott, és jelenleg egy Xbox 360 exkluzív játékon dolgozik. A BigPark egy 2007-ben, több alakult induló vállalkozás, többek közt ex-EA alkalmazottak részvételével.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról