Szerző: Koi Tamás

2009. április 28. 08:38

Egyelőre nem váltotta be az ígéreteit a BD-Live

A kezdeti botladozást követően remélhetőleg egyre több vásárló fedezi fel, hogy a Blu-ray kiadványok egy része a nagy felbontású kép és a jobb minőségű térhatású hang mellett olyan, a szórakoztatást vagy éppen tájékozódást szolgáló interaktív extrákat is tartalmaz, melyeket a DVD-kkel eddig nem lehetett elérni -- derül ki a Blu-ray szabványért kezdettől fogva kiálló Sony Pictures Home Entertainment vezetőjének nyilatkozatából.

A kiadó első embere, David Bishop egy múlt heti sajtóeseményen újságírók előtt elismerte, hogy a BD-Video Profile 2.0-nak, ismertebb nevén BD-Live-nak megfelelő Blu-ray kiadványok online funkcióikkal eleinte kevés vásárlót vonzottak. Ennek egyik oka, hogy az online extra tartalmak eléréséhez értelemszerűen internetre kell kötni a lejátszót, ami egy nappaliban meglehetősen körülményes folyamat, hiszen a házimozi-rendszerig ritkán ér el az Ethernet-hálózat, a vezeték nélküli kommunikáció megvalósítása pedig csak extra költségráfordítással (például vezeték nélküli hozzáférési pont beiktatásával) valósítható meg.

\"MIBBD-Live főmenü a Man in Black Blu-ray kiadványon

A másik ok Bishop szerint, hogy a kezdeti BD-Live extrák kevésbé tűnhettek vonzónak a vásárlók számára -- az első ilyen kiadványok tavaly tavasszal jelentek meg, és a menün keresztül elérhető BD-Live menüpont alól többnyire csak filmelőzetesekhez engedtek hozzáférést, holott a Sony korábbi ígérete szerint az előzeteseken túl internetes többszereplős játékok, aktualizált werkfilmek, dokumentumfilmek, de elméletileg akár extra, utólag készült audiokommentár vagy felirat is kerülhetne a letölthető tartalmak közé. A BD-Live funkciók kihasználásához ráadásul korábban prémium kategóriás lejátszókat kellett vásárolni, az első generációs asztali készülékekkel nem lehet elérni az internetes extra tartalmakat.

A Sony Pictures aktuális felmérése szerint ma világszerte nagyjából 80 BD-Live kompatibilis kiadvány szerepel a kiadók választékában, ezek egyik-másik online funkcióját eddig világszerte körülbelül 3,5 millió felhasználó érte el legalább egyszer, a szerverek hetente átlagosan százezer találatot kapnak. Egy korábbi felmérés szerint 2008-ban nagyjából 38 millió Blu-ray kiadvány fogyott, ami a kiadó számadataival összevetve azt feltételezi, hogy a BD-Live tartalmakra a vásárlók nagyjából tizede kíváncsi.

Sony BDP-S560

A kiadó most elsősorban vonzóbb interaktív funkciókkal igyekszik bővíteni a lemezek repertoárját, miközben a szórakoztatóipari óriás elektronikai részlege igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy a lejátszóbázist tovább dúsítsa. Ennek egyik legkézenfekvőbb módja továbbra is elsősorban a Blu-ray lejátszóként is működő PlayStation 3 konzolgép eladásában rejlik, de a nyár során érkeznek olyan újabb, fejlettebb asztali Blu-ray lejátszók a Sony választékába, melyekhez már nem kell kábelezés az interneteléréshez (ilyen a WLAN-modullal felvértezett BDP-S560).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról