Szerző: Dojcsák Dániel

2009. április 7. 09:05

The Next Web: startupok versenye a publicitásért

Startupok nem csak a Szilícium-völgyben vannak, ez nyilvánvaló. Európa viszont mégis többnyire kiszorul a reflektorfényből, amikor a jövő internetes üzleteiről van szó. A negyedik alkalommal zajló holland Next Web konferencián kizárólag európai induló internetes vállalkozások mutatkoznak be, az ott vendégeskedő 900 webes guru viszont a világ minden tájáról érkezik majd, így az öreg kontinens friss gondolkodóinak jó esélye van megismertetni magukat akár a helyi, akár az amerikai közönséggel is.

[HWSW] Startupok nem csak a Szilícium-völgyben vannak, ez nyilvánvaló. Európa viszont mégis többnyire kiszorul a reflektorfényből, amikor a jövő internetes üzleteiről van szó. A negyedik alkalommal zajló holland Next Web konferencián kizárólag európai induló internetes vállalkozások mutatkoznak be, az ott vendégeskedő 900 webes guru viszont a világ minden tájáról érkezik majd, így az öreg kontinens friss gondolkodóinak jó esélye van megismertetni magukat akár a helyi, akár az amerikai közönséggel is.

900 webguru, 3 nap

A Next Web sorozatot három holland fiatalember indította 2006-ban, s már a korábban megrendezett három alkalom is nagy sikert aratott, így az idei eseménnyel kapcsolatban biztosan nincs félnivalójuk. A most negyedjére megrendezett, három napos konferencia felkapottságának oka, hogy jelentős igény volt és van is arra, hogy az európai professzionális webes iparágat összefogják egy komoly rendezvény keretein belül. Az üzleti, technológiai témákat is felölelő, 900 vendéget váró amszterdami rendezvényen természetesen a webes világ érdekességei, újdonságai is helyet kapnak.

A későbbiekben lapunk is beszámol az ott majd elhangzó gondolatokról, a konferencia előzeteseként viszont már most egy verseny indult európai internetes startupoknak \"Rising Sun Startup Rally\" néven. Ennek célja, hogy a legjobbnak gondolt kezdeményezések, termékek, szolgáltatások bemutatkozhassanak egy olyan közegben is, ahol az egész webes világ érdeklődve figyel. Jelenleg már csak 19 projekt van a kosárban, akiket felhasználók, illetve a szakértő zsűri szavazatai alapján 200 jelentkező közül választottak ki.

A magyar Prezi itt is tarol?

A startup-versenynek magyar vonatkozása is van, mégpedig az, hogy a napokban hivatalosan is elindult Prezi.com is benne van a 19-ben, így már biztos, hogy a konferencián egy előadás keretében bemutatkozhatnak. A Mashupban, a TechCrunch-ban, és egyéb nagy látogatottságú technológiai szaklapokban történt megjelenés után tehát egy újabb kiváló lehetőséget kapnak arra, hogy a nemzetközi porond reflektorfényében sütkérezzenek.

Árvai Péter, a Prezi.com ügyvezető igazgatója a HWSW-nek konkrét adatok említése nélkül elmondta, egyre több érdeklődő van a sajtó- és blogmegjelenések hatására, s a Next Web és ahhoz hasonló konferenciák rendkívül jó lehetőséget adnak a jövendőbeli partnerekkel és befektetőkkel való megismerkedésre is. \"Bármilyen médiamegjelenésért hálásak vagyunk,a magyar megjelenésekért főleg, hiszen ez az otthonunk. Örülünk, hogy egyre több ember szeret minket, és mi is szeretjük őket, tényleg\" -- mondta a fiatal vezető, majd hozzátette, hogy \"a Next Web azért sem utolsó lehetőség, mert a sok munka mellett megint lehet majd egy jót bulizni is\".

Ennyire egyszerű

Még meleg

A Prezivel ellentétben több szolgáltatás a Next Web konferenciával egyidőben indul majd hódító útjára, tehát nem mindegyiket lehet egyelőre kipróbálni, viszont kivétel nélkül minden startupnak van legalább egy bemutatkozó videója, illetve némi demó a weboldalukon.

Felsorolásszerűen a 19-es mezőny a következő szereplőkből áll: (bővebb információkért klikk a nevek alatt található linkekre) A \"yellowbird\", egy holland fejlesztői csapat egyelőre titokzatos háromdimenziós élményekre alapozó szolgáltatása, a \"Contextured\" egy \"minden egyben\" keresőoptimalizációs és keresőmarketinges megoldás, az \"E\" egy közösségi médiaaggregátor, ami a felhasználókat abban segíti majd, hogy online hálózataikat a való életben is jól használhassák.

Ötlet

Az \"Aroxo\" egy olyan aukciós oldal, ahol alkudozni lehet. A \"Silentale\" a felhasználók különböző felületeken végbement digitális beszélgetéseit fésülné össze, tenné kereshetővé, a \"Klomptek\" távoli asztal funkcionalitást adna PC-k helyet mobiltelefonokkal, a \"ShoutEm\" kisebb vagy zárt közösségek számára adna mikroblogging-lehetőségeket, míg a \"QuickTV\" egy üzleti videópromóciós multimédia eszköztár.

A valóság és a virtualitás határait mosná össze a \"Mimic Media\" amivel az internetezők online avatárok segítségével próbálgathatnak fel ruhákat, illetve online barátokkal \"plázázhatnak\" együtt. A belga \"Yourtour\" segítségével könnyedén lehet közös kirándulásokat, utazásokat szervezni, ami már a sokadik turizmussal kapcsolatos startup, de minden esélye megvan a népszerűségre.

Tervezés és megvalósítás

A \"plista\" egy német fejlesztésű widget, illetve böngésző-kiegészítő, ami a böngészés közben folyamatosan tematikusan kapcsolódó ajánlatokat ad az épp fogyasztott tartalom mellé, a \"Yunoo\" egy személyes pénzügyi eszköz, kiegészítve közösségi funkciókkal, a \"Mendeley\" pedig a last.fm mintájára tudományos kutatásokhoz nyújtana segítséget. A \"Huddle.net\" egy közös munkaeszköz projektek, fájlok és vállalati információk kezelésére, a \"ConnectIRL\" pedig egy földrazi alapokon szervezett közösségi hálózat, a körülöttünk élő emberek feltérképezésére.

Egy újabb 3D-s projekt a \"Visibuild\" , ez viszont építészeti tervezéssel foglalkozik. A \"tarpipe\" pedig egy automata közösségi hálózat, e-mail és azonnali üzenetküldés aggregátor, menedzser megoldás Portugáliából. Az egyetlen nem európai jelölt, a kivétel kedvéért egy pennsylvaniai startup, a \"CoTweet\" , ami egy érdekes Twitter-alapú CRM- és márkamenedzsment-rendszer lenne cégek számára.

Nagyon fontos

A Next Web konferencia keltette médiafigyelem mindegyik startup számára kritikus lehet, s legtöbbjüknek ez lehet az egyetlen vagy az egyik legfontosabb pillanat, amikor megmérettetnek. Egy ilyen rendezvény amellett, hogy a felhasználók érdeklődését is felpiszkálja, befektetőket is vonzhat, illetve az esemény \"networking\" jellege révén stratégiai kapcsolatokhoz, információkhoz, ismeretségekhez juttathatja a vállalkozókat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról