Szerző: Bizó Dániel

2009. március 19. 17:52

A válság a Samsung és az LG javát szolgálja

Bár a globális válság gyakorlatilag mindenkit sújt, egyesek számára lehetőséget teremt, hogy kompetitív szempontból a maguk javára billentsék a kialakult helyzetet. A mobilpiaccal kapcsolatban nem sok kedvező hír látott napvilágot az elmúlt hónapok folyamán, ennek ellenére a két koreai gyártó, a Samsung Electronics és az LG Electronics minden jel szerint jelentős hasznot húz mások kárából.

[HWSW] Bár a globális válság gyakorlatilag mindenkit sújt, egyesek számára lehetőséget teremt, hogy kompetitív szempontból a maguk javára billentsék a kialakult helyzetet. A mobilpiaccal kapcsolatban nem sok kedvező hír látott napvilágot az elmúlt hónapok folyamán, ennek ellenére a két koreai gyártó, a Samsung Electronics és az LG Electronics minden jel szerint jelentős hasznot húz mások kárából.

Már a negyedik negyedévről befutott adatokból is látszott, a Samsung és az LG teret nyernek riválisaikkal szemben, és jelentősen növelni tudták értékesítéseiket, miközben főbb versenytársaik küszködnek. A Gartner és a Strategy Analytics adatai egybecsengenek abban, hogy jelentős átrendeződés folyik a piacon. A Nokia, a Sony Ericsson és a Motorola is részesedést vesztett a negyedik negyedévben, miközben a koreaiak növelték részesedésüket, különösen a Samsung kapott erőre, és éves összevetésben 5 százalékponttal 18 százalék magasságába növelte területét, míg a harmadik negyedévhez képest közel másfél százalékponttal gyarapodott. De nem szerénykedett az LG sem, három hónap alatt 1,2 százalékpontot szerzett, és megközelítette a 9 százalékot, becsli a Gartner.

A Samsung sikereit nagyrészt magyarázza, hogy rendkívül erősen szerepel a nagy fejlett piacokon, mint Észak-Amerika és Nyugat-Európa. A vállalat tavaly a harmadik negyedévben történelmi tettet hajtott végre, mikor megelőzte a szenvedő Motorolát, és 22,4 százalékos részesedést ért el. Nyugat-Európában a negyedik negyedévben 24,6 százalékra tornázta fel magát, rohamléptekkel közelítve a 3,9 pontot veszítő, 34,8 százalékos Nokiához -- az Egyesült Királyságban és Franciaországban pedig már át is vette a vezetést a finnektől. A Samsung 2007 elején célul tűzte ki, hogy megveri a Nokiát, és a világ legnagyobb mobilgyártójává válik.

A koreaiak sikere, úgy tűnik, nem csak a múlté. Tajvani bérgyártói forrásokra hivatkozva arról jelent a Digitimes, hogy a Samsung és az LG váratlanul megemelték megrendeléseiket, és 10 százalékkal magasabb értékesítést bonyolítanak az első negyedév során, majd további 10 százalékos szekvenciális növekedéssel kalkulálnak a második negyedévre, miközben a mezőny többi tagja a költségeit igyekszik csökkenteni, a Motorola és a Sony Ericsson pedig a felsőkategóriás termékekre fókuszál.

A Samsung és az LG mostani előretörését leginkább az magyarázza, hogy a koreai won jelentős gyengülésnek indul tavaly nyáron, aminek egy újabb lökést adott az októberben kitört pénzügyi krízis. Ennek eredményeként a koreaiak árazási előnybe kerültek. A másik magyarázó ok lehet, hogy sokkal merészebbnek és kísérletezőbbeknek mutatkoznak, valamint igyekeznek a helyi piacoknak megfelelő készülékekkel megjelenni, fejtette ki a Samsung egyik igazgatója a koreai Chosunilbónak. A Nokia évente átlagosan 40-50 mobiltelefon modellt mutat be, míg a fele akkora Samsung akár százat is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról