Szerző: Bodnár Ádám

2009. március 9. 11:25

Sikeres játékplatformmá vált az iPhone

A sokra hivatott okostelefonok, főleg az iPhone terjedésének köszönhetően tavaly 5,4 milliárd dollárra duzzadt a mobiljátékok piaca, ami 20 százalékos növekedés 2007-hez képest -- derül ki a JupiterResearch adataiból. A Java-alapú játékok iránti érdeklődés csökkent, ezt azonban bőven ellensúlyozta az iPhone-ra írt szoftverek robbanásszerű növekedése.

[HWSW] A sokra hivatott okostelefonok, főleg az iPhone terjedésének köszönhetően tavaly 5,4 milliárd dollárra duzzadt a mobiljátékok piaca, ami 20 százalékos növekedés 2007-hez képest -- derül ki a JupiterResearch adataiból. A Java-alapú játékok iránti érdeklődés csökkent, ezt azonban bőven ellensúlyozta az iPhone-ra írt szoftverek robbanásszerű növekedése.

Az iPhone (és az iPod touch) nem csak hatalmas kijelzője, érintéses vezérlése és grafikus képességei miatt vonzó platform a fejlesztők számára, hanem azért is, mert az App Store segítségével a szoftverek könnyen megtalálják a közönségüket. Az iPhone-tulajdonosok számára az App Store pofonegyszerűvé teszi a játékok közötti keresést, a vásárlást és a letöltést.

Az Apple szoftveráruházából már több mint 6 ezer játék tölthető le, ezek hozzávetőleg negyede ingyen -- az App Store-ban található alkalmazások közel negyede játék. Az iPhone népszerűségét felismerve a legnagyobb játékkiadók közül az EA és a Sega már beállt a platform támogatói közé.

A mobiltelefonos játékpiacon a legnagyobb növekedést a fejlődő országok hozák, közük is India és Kína. A Jupiter Research egy korábbi előrejelzése szerint a kínai mobiljáték-piac 2012-re önmaga 5,7 milliárd dollár lesz. Ennek oka, hogy az országban alacsony a PC-penetráció és a játékkonzolok is igen drágának számítanak, mobiltelefonja viszont máris több mint 600 millió kínainak van.

A Jupiter azt jósolja, a jövőben egyre nagyobb szerepet kapnak az ingyenes, hirdetésekkel támogatott játékszoftverek. 2012-re a felhasználók által letöltött mobiljátékok több mint fele hirdetésekkel támogatott konstrukcióban kerül majd a felhasználókhoz. Ebben az évben csak a mobiljátékokban megjelenő hirdetések piaca 1,2 milliárd dollár lesz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról