Szerző: Dojcsák Dániel

2009. március 3. 16:27

Jöhetnek az előfizetéses alkalmazások a Facebookra

A világ legnagyobb közösségi hálózatán, a Facebookon mára már több mint 660 ezer alkalmazás érhető el, s mostanra kiderült, hogy a fejlesztők a csenevész reklámbevételekből képtelenek ezeket finanszírozni. A jövő egyértelműen az előfizetéses konstrukcióké, melyre a Zuora nevű cég egy működőképes alternatívát mutatott be.

[HWSW] A világ legnagyobb közösségi hálózatán, a Facebookon mára már több mint 660 ezer alkalmazás érhető el, s mostanra kiderült, hogy a fejlesztők a csenevész reklámbevételekből képtelenek ezeket finanszírozni. A jövő egyértelműen az előfizetéses konstrukcióké, melyre a Zuora nevű cég egy működőképes alternatívát mutatott be.

Pay-to-play

A webes alkalmazások egyre összetettebbé válnak, így a fejlesztések is egyre több erőforrást emésztenek fel, miközben a hirdetési bevételek nem növekszenek arányosan. A hobbifejlesztőknél komolyabb vállalkozások számára az esetleges reklámbevétel, illetve az önkéntes adományozás nem nyújt elegendő biztosítékot arra, hogy képesek a céget életben tartani. Ugyanakkor az online mikrofizetési rendszerek sokat fejlődtek az elmúlt években, s mára az internetezők jelentős része el is fogadta, hogy az online dolgokért is lehet/kell fizetni. Amennyiben a minialkalmazások világában megjelenik egy jól működő modell, onnantól kezdve csak az lesz a kérdés, hogy a felhasználó miért lesz hajlandó pénzt adni, a felhasználókért folyó verseny immár zsebre megy majd.

A Palm Springben rendezett DEMO 2009 konferencián a Zuora egy olyan, minden Facebook-alkalmazásba integrálható rendszert mutatott be, amely kezeli a fizetést, számlázást és az előfizetéseket. A "Z-Commerce for Facebook" lehetőséget ad akár 25 dollárcentes tranzakciók lebonyolítására is, illetve képes kezelni a "pay-to-play" egyszeri terhelések mellett a fix időtartamra szóló, megújuló előfizetéseket is.

Új e-erszény születhet

Habár a Zuorának már van gyakorlata az online fizetési rendszerek beindításában, például a Salesforce.com-nak is nyújt hasonló szolgáltatást, a célja, hogy a mikrofizetés egyik zászlóvivője legyen, hasonlóan ahhoz, ahogy az Amazon segít online kereskedővé válni, a Google egyszerűvé teszi a netes hirdetést vagy a PayPal az online fizetést. Az új megoldással kapcsolatban elsőként egy fejlesztői tesztre hívják az érdeklődő alkalmazáskészítőket, később pedig általánosan, egységesen elérhetővé válhat a mikrofizetés a Facebookon.

Amennyiben az új módszer sikeressé válik, a felhasználók elfogadják azt, akkor lépésről-lépésre fejlődhetnek tovább az online alkalmazások. A Facebook sokmilliós közösségét kihasználva, egy jól finanszírozott közegben a fejlesztők is képesek lesznek még jobb kezelőfelületeket, jobb tartalmakat előállítani.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról