Szerző: Dojcsák Dániel

2009. február 25. 14:01

Egyre okosabban keresnek az internetezők

Egyre több elemből álló keresőkifejezéseket használnak az internetezők, legalábbis az Egyesült Államokban, egyre többen tudják, hogy a pontos találatokhoz nem elegendő 1-2 szót beírni -- derül ki a Hitwise legfrissebb eredményeiből.

[HWSW] Egyre több elemből álló keresőkifejezéseket használnak az internetezők, legalábbis az Egyesült Államokban, egyre többen tudják, hogy a pontos találatokhoz nem elegendő 1-2 szót beírni -- derül ki a Hitwise legfrissebb eredményeiből.

Sex, mp3, britney -- már nem elég?

Az online marketinggel, keresőmarketinggel és tanácsadással foglalkozó Hitwise január 31-én lezárt, 10 millió amerikai internetező adatait felhasználó kutatása szerint a felhasználók egyre nagyobb arányban használnak alapos, részletes keresőkifejezéseket, egyre jobban képesek definiálni, hogy pontosan mit is szeretnének látni a találati oldalon.

A legfrissebb 2009-es adatok ugyan nem mutatnak megdöbbentő különbséget, a tendenciák mégis meggyőzőek azzal kapcsolatban, hogy a hosszabb, legalább négy szóból álló kifejezések használatára szocializálódnak a felhasználók, egyre kevesebb esetben gondolják azt, hogy 1-2 szó elegendő kíváncsiságuk tárgyának definiálására.


Az összes mért keresés továbbra is 20,29 százalékban egy, 23,65 százalékban pedig két szóból állt, de ezek aránya a teljes mezőnyben 3, illetve 5 százalékkal csökkent. A háromszavas frázisok stagnáltak, mindössze egy tized százaléknyit csökkent az arányuk (21,92%). Az öt elemből álló vagy annál hosszabb kombinációk viszont átlagban 10 százaléknyit javultak, mégpedig úgy, hogy a 8+ kategóriában 22, a 7 tagú kifejezéseknél 12 százalék volt a bővülés.

Tematikailag is változott egy év alatt a helyzet, ugyanis kevesebbszer keresnek az emberek hírekre keresők segítségével közvetlenül, viszont a legtöbb kulcskategóriában erős növekedés volt érezhető. A szórakozás, utazás, egészség témában ugyan csak néhány százalékkal nőtt az érdeklődés, míg az online videók, közösségi szolgáltatások és a sport 15 százalék feletti növekedés ért el. Valószínűleg a gazdasági válság hatása, hogy az üzleti és pénzpiaci témák is jóval több érdeklődőt vonzottak.


Csak egy maradhat

Míg Magyarországon a Google egyeduralkodó szereplő, addig az Egyesült Államokban szegmentáltabb a piac. Míg tavaly januárban még 66 százalékos részesedése volt a keresőpiacon a Google-nak a Hitwise mérései szerint, addig idén már több mint 72, s ezzel egyedüliként volt képes tavaly növelni a számait. A "keresőtortából" a Yahoo 15, az MSN és az ASk.com pedig 21 százalékkal kisebb szelettel kénytelen beérni, így a második, harmadik és negyedik legnagyobb szereplő most mindössze a keresések 26,65 százalékát hajtja végre, a még mért maradék 44 szereplő pedig 1,35 százalékon civakodhat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról