Szerző: Dojcsák Dániel

2009. február 13. 17:00

Kiskereskedelmi üzleteket nyit a Microsoft

[Electronista/HWSW] A Microsoft csütörtökön bejelentette David Porter kinevezését, aki egy újonnan létrejövő pozíciót tölt majd be: kiskereskedelmi üzletekért felelős elnökhelyettesként tevékenykedik majd. Ez a hír végre megerősíti azokat a korábbi feltételezéseket, miszerint a világ legnagyobb szoftvergyártója kitolja bástyáit, és nem kizárólag partnereken keresztül értékesít majd.

[Electronista/HWSW] A Microsoft csütörtökön bejelentette David Porter kinevezését, aki egy újonnan létrejövő pozíciót tölt majd be: kiskereskedelmi üzletekért felelős elnökhelyettesként tevékenykedik majd. Ez a hír végre megerősíti azokat a korábbi feltételezéseket, miszerint a világ legnagyobb szoftvergyártója kitolja bástyáit, és nem kizárólag partnereken keresztül értékesít majd.

David Porter feladata nem lesz könnyű, hiszen egy szinte teljesen szűz területre lépteti a vállalatot, és egészen az alapoktól kell felépítenie a Microsoft kiskereskedelmi üzletágát. Első dolgai között a jövőbeni üzletekkel kapcsolatos részletek kidolgozása mellett a helyszínek és az időzítés precíz megválasztása is szerepel. A Microsoft biztosra ment, hiszen Porter az elmúlt 25 évben az egyik legnagyobb amerikai kiskereskedelmi üzletlánc, a Wal-Mart színeit erősítette. A láncot a cég szórakoztató termékekért felelős kereskedelmi vezetőjeként, illetve egyben a Wal-Mart egyik elnökhelyetteseként hagyja ott.

A lépés a Microsoftot egy újabb területen állíthatja szembe az elmúlt években megerősödött Apple-lel, és habár az Egyesült Államokban már 251 dedikált Apple Store létesült tavaly év végére, pénzügyi erejénél fogva a Microsoft gyorsan behozhatja a lemaradását. A Microsoftot motiválhatja az Apple sikere, hiszen a jóval kisebb cég üzleteiben 46,7 millió vásárlót fogadott csak az elmúlt negyed évben, s összesen 1,74 milliárd dolláros forgalmat generálva, ami közel 7 millió dollárt jelent átlagosan egy bolt esetében.

A Microsoft boltok célja természetesen nem vállalati, hanem az otthoni felhasználók kiszolgálása, így a portfólió leginkább a Windows 7-re, az Xbox termékekre, illetve a Zune médialejátszókra koncentrálhat majd. Porter ezt meg is erősítette: "ez egy izgalmas időszak a nyitásra, amikor is egy elég erős felhozatallal rendelkezik a cég, beleértve a Windows 7-et, a Windows Live újdonságait és a szintén hamarosan megújuló Windows Mobile-t".

A kiskereskedelmi üzletek megnyitásával a cég búcsút int eddigi stratégiájának, mely kizárólag a nagy viszonteladó partnerekre és a független kereskedőkre fókuszált. Az OEM partnereknek és a viszonteladóknak Porter szerint ugyanakkor nincs félnivalójuk, hiszen továbbra is kritikus szerepet töltenek majd be a cég sikerében, viszont a felhasználók számára előnyös lehet, hogy a Microsoft közvetlen tapasztalatokat gyűjthet majd a kiskereskedelmi jelenlét révén. A boltok nyitásának idejéről és pontos helyekről egyelőre nincs információ.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról