Szerző: Bizó Dániel

2009. január 28. 16:42

Rendkívül erős az SAP, mégis berezelt a válságtól

[Bloomberg/HWSW] Árbevételét és nyereségét egyaránt növelni tudta az SAP, ennek ellenére jelentős elbocsátásokat jelentett be, ugyanis elhúzódni látja a gazdasági krízist. Sok más vállalathoz hasonlóan a német szoftveróriás sem lát előre tisztán, és magas fokú bizonytalanságot érez.

[Bloomberg/HWSW] Árbevételét és nyereségét egyaránt növelni tudta az SAP, ennek ellenére jelentős elbocsátásokat jelentett be, ugyanis elhúzódni látja a gazdasági krízist. Sok más vállalathoz hasonlóan a német szoftveróriás sem lát előre tisztán, és magas fokú bizonytalanságot érez.

A világ vezető vállalatirányítási alkalmazásokat fejlesztő vállalata 2008 utolsó három hónapja során 3,49 milliárd euróra növelte árbevételét, ami 7,7 százalékos növekedés. A jövőbeni forgalmat meghatározó szoftverlicencekből származó bevétel 7,5 százalékkal 1,32 milliárd euróra csökkent, míg a szoftverhez kapcsolódó szolgáltatásokkal együtt 2,67 milliárd euró folyt be, ez viszont már 8,1 százalékos erősödés. Az SAP adózott nyeresége éves összevetésben 13 százalékkal 850 millió euróra növekedett. Az év egészében 11,56 milliárd euró forgalom mellett 1,9 milliárd euró nyereséget termelt a német vállalat. A felvásárlásokkal kapcsolatos rendkívüli kiadások nélkül a nyereség 2,2 milliárdot tett volna ki.

Az erőteljes nyereség és növekedés ellenére azonban a vállalat leépít, így készül a gazdasági depresszió okozta keresletcsökkenésre. Az SAP 3 ezer munkavállalótól, vagyis az alkalmazottak közel 6 százalékától szabadul meg a következő hónapok során, majd 2010-re 350 millió euróval próbálják meg csökkenteni a működési költségeket. A válságra hivatkozva befagyasztja a béreket, a részvényvisszavásárlási programot, a létszámot, és megvágja az utazási költségeket. Ezek további euró százmilliós megtakarítást jelentenek. "Nem tudjuk magunkat izolálni a globális gazdasági krízistől. Pontos értékesítés kilátásokat megadni rendkívül kockázatos, ha ugyan szinte nem hazárdjáték" -- fogalmazott a Bloomberg számára Leo Apotheker társ elnök-vezérigazgató.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról