Szerző: Dojcsák Dániel

2009. január 23. 16:51

Frissítve: Kínát és Indiát meghódítja az Activision Blizzard

Egyes értesülések szerint az amerikai Activision Blizzard hosszú idő után úgy döntött, hogy az eddig jól bevált nyugati piacok mellett még nagyobb fókuszt helyez a milliárdos lakosságú Ázsiára, feltételezhetően ezen belül is Kína lesz az első számú célpont. Frissítve: a cikk korábban tévesen sugallta, hogy a World of Warcraft játék még nem jelent meg Kínában, továbbá nem 16, hanem nagyjából 11 millió előfizetővel rendelkezik. A hibákért elnézést kérünk.

[HWSW] Egyes értesülések szerint az amerikai Activision Blizzard hosszú idő után úgy döntött, hogy az eddig jól bevált nyugati piacok mellett még nagyobb fókuszt helyez a milliárdos lakosságú Ázsiára, feltételezhetően ezen belül is Kína lesz az első számú célpont. Frissítve: a cikk korábban tévesen sugallta, hogy a World of Warcraft játék még nem jelent meg Kínában, továbbá nem 16, hanem nagyjából 11 millió előfizetővel rendelkezik. A hibákért elnézést kérünk.

Az értesülést ugyan a többnyire misztikusan kommunikáló Activision Blizzard hivatalosan nem erősítette meg, de több forrás is jelezte az ázsiai régióból, hogy a vállalat partnert keres ottani pozícióinak erősítésére, illetve egy ügynökséget a terjesztés kezelésére. Az Activision illetve a Vivendi-Blizzard összeolvadásából létrejövő óriáskiadó értékét 18,8 milliárd dollárra becsülik, ami elegendő erőt feltételez akár bármilyen erőforrásigényes tömegtermék ázsiai bevezetéséhez is. Mind az Activisionnek, mind a Vivendinek vannak hídfőállásai az ázsiai és csendes-óceáni régióban már most is, de ez messze elmarad a konkurens Electronic Artshoz képest, így érthető a partnerek utáni puhatolózás.

A Brandrepublic.asia saját forrásaira hivatkozva azt állítja, hogy az Activision Blizzard a következő időszakban megerősíti jelenlétét a régióban, ami több mint valószínű, hogy a népszerű World of Warcraft helyzetének erősítését jelenti, de akár a Guitar Hero terjesztésének fejlesztése is téma lehet. Kína eddig is jelen volt a World of Warcraft világában, sőt, a dél-koreai és taivani játékosokkal együtt eddig is ők adták a világ WoW-játékosainak felét, igaz az európai és amerikai szerverek virtuális belső gazdaságát tönkretevő úgynevezett "farmerek" is általában indiai és kínai fiatalok.


Magával ragad

A World of Warcraft szerverein jelenleg a hivatalos közlés szerint 11 millió aktív felhasználó játszik rendszeresen, de ez a szám akár meg is többszöröződhet, amennyiben megfelelő támogatással és lokalizációval látják el a programot Ázsiában, míg a Guitar Hero sorozat szintén nagy falat, hiszen már egy évvel ezelőtt átlépte az 1 milliárd dolláros bevételi szintet. A Blizzard egyik szóvivője szűkszavúan csak annyit nyilatkozott az amerikai szaksajtónak, hogy "a cégösszeolvadások után az Activision Blizzard egyik célja az volt, hogy letegye névjegyét Ázsiában, mi egyértelműen profitábilis területnek számít az online játékok piacán. A cégnek vannak tervei a régióban, igaz konkrét részleteket és időpontokat nem árulhatunk el, igaz Ázsia egyértelműen a hosszútávú terv."

Azon túl, hogy Kína lakossága több mint Európa, az Egyesült Államok, Kanada és Ausztrália populációja együtt, a Blizzard számára azért is csábító lehet a piacralépés, mert az ottani fiatalok híresen szeretik a számítógépes fantáziavilágokat és nagyságrendekkel többet hajlamosak játszani, mint nyugati társaik. Ez pedig sokmillió biztos előfizetőt jelent. Az óriási bejárható terek, a komplex történet és a több ezer órányi monoton, repetatív feladatok minden bizonnyal elcsábítják a kínai fiatalokat -- mindezt egy olyan országban, ahol már népbetegséggé nőtte ki magát az internetfüggőség és külön leszoktató táborokat szerveznek iskolás gyermekeknek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról