Szerző: Dojcsák Dániel

2008. november 13. 15:45

Újra egyetemistákat versenyeztet a Google

A Google második alkalommal hirdeti meg marketingversenyét, melynek során a jelentkező csapatoknak egy 200 dolláros AdWords-kuponból kell fellendíteniük egy szabadon választott kis- vagy középvállalkozás weboldalának forgalmát.

[HWSW] A Google második alkalommal hirdeti meg marketingversenyét, melynek során a jelentkező csapatoknak egy 200 dolláros AdWords-kuponból kell fellendíteniük egy szabadon választott kis- vagy középvállalkozás weboldalának forgalmát.

Az első, 2008-as Google Online Marketing Challange versenyre 1650 csapat 8000 diákja regisztrált mintegy 47 országból világszerte. A játékos üzleti gyakorlat célja azon túl, hogy a Google hirdetési programját népszerűsítse, az is, hogy az egyetemi és főiskolai hallgatók az elméleti marketing tudásukat éles helyzetben is ki tudják próbálni kötelezettségek és rizikó nélkül.

A nevezéshez járó 200 dolláros kupon segítségével egy helyi vállalkozás marketingkampányát kell megszerveznie, megterveznie az indulóknak, s véghez is vinni azt. Miután a csapat kiválasztotta a számára szimpatikus weboldallal rendelkező céget, létrehoznak egy AdWords-fiókot, ahonnan a teljes folyamatot vezérlik majd.

A 2009-es versenyre egészen január 29-ig lehet regisztrálni, a verseny pedig innentől kezdődik. A csapatok májusig bármely egymást követő három hétben aktivizálhatják magukat, ennyi idő van a kampány lefolytatására. Ezt követően zsűri vizsgálja a kampányok eredményességét, s az ő véleményük és a jelentésük alapján júliusban hirdetnek győzteseket.

A 2008-as megmérettetésen az EMEA régió döntősei között egy magyar csapat is feltűnt: a Damjanovich Nebojsa online marketing szakértő tanítványaiból álló, a Modern Üzleti Tudományok Fősikolája színeiben induló csapat a harmadik helyen végzett a számítógépbérléssel foglalkozó vállalkozást népszerűsítő kampányával.

a címlapról