Szerző: Koi Tamás

2008. október 6. 16:22

A magyar autósok számára is elérhető a TomTom új útvonaltervező technológiája

Az aktuális közlekedési sebességre épülő útvonaltervezési rendszert tesz elérhetővé több közép-kelet-európai országban -- így Magyarországon is -- a TomTom.

[HWSW] Az aktuális közlekedési sebességre épülő útvonaltervezési rendszert tesz elérhetővé több közép-kelet-európai országban -- így Magyarországon is -- a TomTom.

Magyarországon, Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban is elérhetővé teszi a pontosabb útvonaltervezést és menetidő-kalkulációt lehetővé tevő, IQ Routes nevű útvonaltervező technológiáját a holland TomTom. Ezzel együtt a magyar felhasználók számára is elérhetővé válik a Fejlett Sávválasztó Asszisztens (Advanced Lane Guidance), mely a nagyobb közlekedési csomópontoknál segíti az autóst a pontos sávbesorolásban. A két technológia a Tomtom összes GO x30 sorozatú termékével elérhető lesz.

A TomTom IQ Routes technológiája az útvonalat az éppen aktuális úton mért sebesség alapján és nem pedig korábban beállított, sebességre vonatkozó közlekedési jelzések alapján számítja ki. Az IQ Routes így minden olyan tényezővel számol, amik befolyásolhatják a célba érést, így figyelembe veszi például a közlekedési lámpákat, körforgalmakat, meredek lejtőket vagy fekvőrendőröket. Ezt követően a készülék kiválasztja a legrövidebb menetidejű útvonalat, és mivel az esetek felében ez mindig eltérő és gyorsabb útvonalat jelent, ezáltal a rendszer a TomTom szerint jelentős menetidőt, pénzt és benzinköltséget takarít meg.

A TomTom útvonaltervező technológiája több mint 10 milliárd kilométernyi megtett útvonalon, a TomTom-felhasználók által éveken összegyűjtött, korábban mért sebességadatokra épül. Az IQ Routes a fejlesztőcég szerint biztosítja a sofőröknek, hogy minden esetben azt az útvonaljavaslatot kapják, amelyen a gyakorlott, helyismerettel rendelkező autósok is közlekednének.

A TomTom GO x30-széria másik újdonsága, a Fejlett Sávválasztó Asszisztens a bonyolult közlekedési csomópontokat valósághűen jeleníti meg a kijelzőn, jól átlátható nyilakkal jelölve a követendő nyomsávot. A kijelzőn megjelenített állóképeken az út mentén kijelzett táblák színeit követő táblák használatával a gépkocsivezető jobb rálátást kap a környezetére.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról