Szerző: Koi Tamás

2008. szeptember 2. 11:30

Az Apple és a Google után a Microsoft is kínál majd piacteret a mobilos alkalmazásoknak

Az Apple és a Google után a jelek szerint a Microsoft is indít mobiltelefonos platformokhoz kialakított, letölthető alkalmazásokat kínáló szolgáltatást. A redmondi szoftvercég természetesen saját mobil operációs rendszeréhez, a Windows Mobile-hoz kívánja létrehozni saját alkalmazás-picterét, melyet kiszivárgott információk szerint Skymarketnek hívnak majd.

[HWSW] Az Apple és a Google után a jelek szerint a Microsoft is indít mobiltelefonos platformokhoz kialakított, letölthető alkalmazásokat kínáló szolgáltatást. A redmondi szoftvercég természetesen saját mobil operációs rendszeréhez, a Windows Mobile-hoz kívánja létrehozni saját alkalmazás-picterét, melyet kiszivárgott információk szerint Skymarketnek hívnak majd.

Égi tünemény

A Windows Mobile platformot kiszolgáló Skymarket az év végén nyílhat meg, először csak a fejlesztők számára, legalábbis erre lehet következtetni egy múlt vasárnap megjelent álláshirdetésből, melyben az új projekthez keresnek vezető termékmanagert. A manager feladata egyebek mellett a Windows Mobile piactér működési struktúrájának és árképzésének a kialakítása lenne -- a tervek szerint itt is külsős fejlesztőktől alkalmazásokat árulnának, akárcsak a tegnap bemutatkozott Google Android Market, vagy az Apple Store esetében.

A Microsoft mobiltelefonos operációs rendszeréhez ma nagyjából 18 ezer, különböző fejlesztőktől vagy fejlesztői csoportoktól származó alkalmazás érhető el. A Windows Mobile lényegében az asztali Windows operációs rendszerek egyfajta butított, ám így is funkciók és kiegészítő programok egész garmadájával rendelkező változata. A mobil operációs rendszerhez fejlesztett alkalmazásoknak ugyanakkor mindeddig nem sikerült egy olyan egységes piacteret kialakítani, mely az anyacég háttértámogatásával minden fejlesztőnek egyformán lehetőséget ad arra, hogy saját alkalmazását áruba bocsássa.

Jól megy az almapiac

Az Apple az iPhone 3G-vel együtt indult Apple Store-ban ezzel szemben egységes felületen kínál jóval kevesebb -- eddig mindössze nagyjából kétezer --, külső fejlesztők által írt alkalmazást. Steve Jobs cége a jelek szerint ehhez a témához is jól nyúlt hozzá, a piactér ugyanis a megnyitását követő egy hónapon belül 30 millió dollár forgalmat generált.

A Google éppen tegnap mutatta be a nagyközönségnek a fejlesztés alatt álló Android mobilplatformja köré épített kereskedelmi teret, az Android Marketet, melynek névválasztása a szabadságot, nyitottságot hirdeti, főként a fentebb említett Apple Store-ral szemben. Az online óriás állítása szerint a rendszer sokkal inkább hasonlít majd a YouTube-ra, mint egy webáruházra -- a fejlesztőknek egyszerűen be kell regisztrálniuk, feltölteni az eladásra szánt terméket és egy leírást eszközölni róla. A letölthető alkalmazások eleinte kivétel nélkül ingyenesek lesznek, a fizetési rendszert csak később tervezi bevezetni a Google.

A Microsoft Skymarket az álláshirdetésre építő spekulációk szerint a Windows Mobile újabb fő verziójával, a Windows Mobile 7.0-val debütálhat. Ennek megjelenése valamikor jövőre esedékes, a felhasználók addig is a már meglévő, több száz független alkalmazás-piactér választékából csemegézhetnek kedvükre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról