Szerző: Bodnár Ádám

2008. május 23. 13:13

A közösségi oldalak a legnépszerűbbek a mobilról netezők között

A világ legnépszerűbb mobiltelefonos böngészőjének gyártója átfogó jelentést hozott nyilvánosságra a mobilról netezők felhasználói szokásairól. Meglepő módon a telefonokról a legtöbben a közösségi oldalakhoz kapcsolódnak, ezek adják a teljes mobil netes forgalom 40 százalékát az Opera szerint, de egyes országokban (pl. Egyesült Államok) ez a 60 százalékot is elérheti.

[HWSW] A világ legnépszerűbb mobiltelefonos böngészőjének gyártója átfogó jelentést hozott nyilvánosságra a mobilról netezők felhasználói szokásairól. Meglepő módon a telefonokról a legtöbben a közösségi oldalakhoz kapcsolódnak, ezek adják a teljes mobil netes forgalom 40 százalékát az Opera szerint, de egyes országokban (pl. Egyesült Államok) ez a 60 százalékot is elérheti.

A legnépszerűbb oldalak itthon
www.iwiw.hu
www.mobilpress.hu
www.google.hu
www.google.com
mim.live.com
mail.google.com
www.index.hu
www.myvip.hu
www.baratikor.com
www.love.hu
Az Opera idén márciusban készítette a felmérést, mégpedig az Opera Minit használók szokásait elemezve, ami közel 12 millió embert jelent, akik több mint 2,4 milliárd oldalt tekintettek meg ezalatt. A felmérésből kiderül, hogy 2007 végéhez képest 57 százalékkal nőtt a meglátogatott weboldalak száma, 88 százalékkal pedig a letöltött adatmennyiség -- egy átlagos mobilnetező egy hónap alatt 202 oldalt keres fel.

A meglátogatott oldalak statisztikáit vizsgálva minden országban kiemelkedő helyet foglalnak el a közösségi oldalak. A keresők mellett a nagy nemzetközi (Myspace, Facebook, Bebo, Friendster, Orkut, Mocospace, Peperonity, Itsmy) és helyi szociális site-ok (vkontakte.ru, nasza-klasa.pl, wer-kennt-wen.de) örvendenek kiemelkedő látogatottságnak. Magyarországon az iWiW mellett a MyVIP, illetve a baratikor.com is legnépszerűbb oldalak listáján szerepel.

"A mobil web egyben a közösségi web" -- mondta az eredményeket elemezve Jon von Tetzchner, az Opera Software vezetője. "Az a tény, hogy az Opera Mini forgalmát a szociális hálózatok uralják, azt bizonyítja, hogy az emberek a mobilböngészőjüket egyfajta kommunikációs eszközként használják. Örömmel látom, hogy egyre kisebb az eltérés a webezési szokások között -- egy web van, függetlenül attól, hogy milyen készülékről csatlakozunk hozzá."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról