Szerző: Bodnár Ádám

2008. május 21. 10:17

A Dior divatház is saját mobiltelefonnal rukkol elő

Az olasz Dolce & Gabbana, Armani és Prada után a francia Dior is beszáll a mobiltelefon-bizniszbe és saját márkaneve alatt árul majd készülékeket. A korábban említett olasz divatházak telefonjaival ellentétben a Dior mobilok árban is a csúcskategóriát képviselik majd, 3500-5000 dollárért lesznek kaphatók.

[HWSW] Az olasz Dolce & Gabbana, Armani és Prada után a francia Dior is beszáll a mobiltelefon-bizniszbe és saját márkaneve alatt árul majd készülékeket. A korábban említett olasz divatházak telefonjaival ellentétben a Dior mobilok árban is a csúcskategóriát képviselik majd, 3500-5000 dollárért lesznek kaphatók.

Egyelőre nem tudni a Dior telefonok pontos műszaki paramétereit, de az árat és a megcélzott vevőközönséget ismerve a fejlesztő-gyártó ModeLabs aligha helyezi majd a hangsúlyt a csúcstechnikára, helyette minden bizonnyal a stílusos megjelenés lesz a legfontosabb. Sidney Toledano, a Dior elnök-vezérigazgatója szerint évente mintegy 10 ezer mobiltelefon eladására van kilátás, de hosszabb távon évi 200 millió euró bevételt várnak a készülékektől, ami igen ambíziózus tervnek tűnik: a Dior tavalyi forgalma 787 millió euró volt.

A kitűzött cél azonban nem elérhetetlen, a Motorola a Dolce & Gabbanával közös RAZR-ből tavaly 465 ezret értékesített, amiből 250 millió dollárnál is több bevételre tett szert, de a viszonylag drága LG Pradából is félmillió felett fogyott. Egyes felmérések szerint a mobilpiacon három éven belül 20 százalékos részesedésre tehetnek szert azok a cégek, amelyek "kívülről" érkeznek a mobilok világába, azonban a jól csengő márkanevüknek köszönhetően készülékek millióit adhatják el. A piacok telítődésével egyre jellemzőbb, hogy az emberek több mobilt is használjanak, például egyet az üzleti életben, és egyet a magánéletben, és ma már az alkalmi ruhákhoz alkalmi telefon is dukál.

Christian Dior mobiltelefon

Az érintőképernyős, bőrbe kötött, Swarovski kristályokkal ékesített Dior mobiltelefonhoz stílusban egyező "távirányító" (talán Bluetooth?) is dukál, amelyet azoknak a nőknek szánnak, akik nem akarnak a táskájukban kotorászni a csörgő telefon után. Toledano szerint a Dior mobiltelefon elsősosban az olyan fejlődő országok luxuspiacait célozza meg, mint Oroszország vagy Kína, ahol most alakul ki az a réteg, amelyik bármennyit hajlandó kifizetni a ritkaságokért, hogy kilógjon a tömegből. Európában és az Egyesült Államokban a mobilok ma már tömegcikknek számítanak, szinte eldobhatók -- véli a Dior vezetője.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról