Szerző: Bányai György

2008. április 18. 11:50

A várakozásoknak megfelelő negyedévet zárt a Nokia

A Nokia közzétette első negyedéves jelentését, melyben 115,5 millió készülék eladása szerepel, 27 százalékkal több mint amennyit a gyártó 2007 első negyedévében értékesített. E számok jelenleg 39 százalékos piaci részesedéshez elegendők, összevetve a tavaly első negyedévében elért 36, valamint a 2007 negyedik negyedévében látott 40 százalékkal. Az volumen 2007 utolsó negyedévéhez képest 13 százalékos csökkenést mutat, de ennek oka a piaci szezonalitás.

[HWSW] A Nokia közzétette első negyedéves jelentését, melyben 115,5 millió készülék eladása szerepel, 27 százalékkal több mint amennyit a gyártó 2007 első negyedévében értékesített. E számok jelenleg 39 százalékos piaci részesedéshez elegendők, összevetve a tavaly első negyedévében elért 36, valamint a 2007 negyedik negyedévében látott 40 százalékkal. Az volumen 2007 utolsó negyedévéhez képest 13 százalékos csökkenést mutat, de ennek oka a piaci szezonalitás.

A Nokia 12,7 milliárd eurónyi értékesítésből származó bevételhez jutott, amely az egy évvel korábban elért 9,9 milliárdhoz képest látványos növekedés, ezt amellett tette, hogy a készülékek átlagos eladási ára 83 euróról 79-re csökkent. Az eredmények alakulásában szerepe volt annak is, hogy 2007 áprilisa óta a Nokia Siemens Networks eredményét a Nokia számaiba konszolidálják, tehát amíg 2007 első negyedévében ez nem játszott szerepet, a mostani negyedévre hatással volt. A nettó nyereség 2008 első negyedévében 1,22 milliárd eurót tett ki, ami az egy évvel korábbi 0,98 milliárdhoz képest 25 százalékos emelkedést jelent.

2008 első negyedévben a mobilgyártók összesen 295 millió készüléket értékesítettek, amely az előző év azonos időszakához képest 17 százalékos emelkedést jelent -- becsli a Nokia. A 2007-es év egészét nézve tavaly közel egymilliárd mobiltelefon talált gazdára. Olli-Pekka Kallasvuo, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a legnagyobb növekedést Kínában és Indiában éri el a vállalat, ahová a nagyon alacsony árú készülékeket szánják, mint amilyen az április elején bejelentett 1680 Classic is lesz, melyet már 50 euróért meg lehet venni. A 1680 Classic és hasonló árú társai természetesen a következő negyedév értékeire lehetnek kedvező hatással, tovább növelve az eladási mutatókat ezeken a piacokon.

Másik oldalról a prémiumtermékeket nézve a 2008-as Mobile World Congress rendezvényen bemutatott Nokia N96, Nokia N78, Nokia 6210 Navigator és Nokia 6220 classic sikere jósolható, melyek segítségével az internet elérése, filmek lejátszása, fotók megosztása, valamint a GPS navigáció is megvalósítható. Ezekkel a készülékekkel indul a Nokia és a Google együttműködése, mely a készülékekbe integrált Google keresőben valósul meg.

A Nokia az elkövetkezendő negyedévben növekedéssel számol, akár az eladási darabszámot (itt tíz százaléknyit) akár a piaci részesedést illetően. Csökkenést termékeinek átlagos eladási árában lát, amely a fejlődő piacokon megvalósuló agresszívabb jelenlétből is adódik. Stagnáló számokat a Nokia Siemens Networks piaci részesedésétől vár a vállalat, előrejelzése a 2007-es számokkal megegyező eredményeket prognosztizál 2008-ra is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról