Szerző: Bodnár Ádám

2008. április 16. 13:19

Egyre fontosabb a böngésző a mobiltelefonokban

A webes szolgáltatások és webalkalmazások felé való piaci eltolódás miatt egyre fontosabbak lesznek a böngészők a mobilokon. Az ABI Research előrejelzése szerint 2013-ra világszerte 1,5 milliárd mobiltelefonon fut majd olyan fejlett böngésző, ami az asztali változatokkal vetekedő képességeket nyújt (pl. RSS- és AJAX-támogatást). Az elemzőcég szerint tavaly mindössze 76 millió mobiltelefonos webböngésző került a végfelhasználókhoz, 2013-ban azonban már közel 700 millióra lesz kereslet.

[HWSW] A webes szolgáltatások és webalkalmazások felé való piaci eltolódás miatt egyre fontosabbak lesznek a böngészők a mobilokon. Az ABI Research előrejelzése szerint 2013-ra világszerte 1,5 milliárd mobiltelefonon fut majd olyan fejlett böngésző, ami az asztali változatokkal vetekedő képességeket nyújt (pl. RSS- és AJAX-támogatást). Az elemzőcég szerint tavaly mindössze 76 millió mobiltelefonos webböngésző került a végfelhasználókhoz, 2013-ban azonban már közel 700 millióra lesz kereslet.

Michael Wolf, az ABI kutatási vezetője szerint az Opera, az Openware vagy az Access legújabb termékei alapján látható, hogy a mobiltelefonos böngészők fejlesztői ma már egyértelműen arra koncentrálnak, hogy a mobilokon ugyanazt az élményt tudják nyújtani, amit a PC-k előtt ülő felhasználók megszoktak. A trendet jól jellemzi az Apple iPhone mindent elsöprő sikere is, amely nem kis részben a remek böngészőnek köszönhető.

Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy a mobilok képességei miatt a böngészők által nyújtott szolgáltatások mindig is le lesznek maradva a PC-khez képest, elég csak arra gondolni, hogy a Flash Player ma már szinte minden internetező PC-kén megtalálható, miközben a mobiloknak csak töredéke képes a Flash tartalmak lejátszására. Ezért továbbra is helye lesz az olyan mobiltelefonos böngészőknek, amelyek szerveroldali komponenset használnak fel arra, hogy az oldalakat a telefonok képességeihez igazítsák és így gyorsítsák a letöltést, megjelenítést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról