Szerző: Ady Krisztián

2008. március 31. 11:59

Egyre népszerűbbek a Wi-Fi-s telefonok

[Techworld] Az Infonetics Research adatai szerint 2007-ben igen népszerűek voltak a vezeték nélküli vezérlővel szerelt, üzleti ViIP-telefonok, melyekből a cég szerint tavaly világszerte 682 ezer darabot értékesítettek az előző évi 358 ezer darabbal szemben.

[Techworld] Az Infonetics Research adatai szerint 2007-ben igen népszerűek voltak a vezeték nélküli vezérlővel szerelt, üzleti ViIP-telefonok, melyekből a cég szerint tavaly világszerte 682 ezer darabot értékesítettek az előző évi 358 ezer darabbal szemben.

A növekedést az IP-telefónia (hang-a-hálón, VoIP) iránti növekvő érdeklődés magyarázza, melyhez kitűnő táptalajt nyújt az egyre több helyen elérhető vezeték nélküli internetelérés. A kisebb-nagyobb vállalatok közül is egyre több fedezi fel az IP-alapú telefonálás árelőnyét, melyet a beszállítók, mint a Cisco, vagy az Aruba Wireless Networks könnyen kezelhető hálózati eszközökkel támogattak meg az év folyamán. A Wi-Fi-kapcsolaton keresztül használható IP-telefonok piaca még csak néhány éves, de máris hatalmas üzleti lehetőséget rejt a gyártók számára.

Az idén leszállításra kerülő mintegy 300 millió vezeték nélküli lapka 9-10 százaléka kerül IP-telefonokba, vagy mobilokba. Az IP-telefonok mellett egyre gyakrabban Wi-Fi-s okostelefonokat is használnak a telefonszámla csökkentésére. A Wi-Fi kapcsolaton keresztül ezek a készülékek sokkal nagyobb sebességű adatátvitelre képesek, mint a mobilhálózaton át, amely elsősorban a vállalati jellegű felhasználásnak nyit szabadabb utat -- az IP-telefonálás mellett gyorsabban tölthetők le például a levelekhez csatolt fájlok, elérhetőek a vállalati hálózaton tárolt adatok, vagy akár közvetlenül lehet csatlakozni az ERP vagy CRM rendszerhez.

A mobilpiac szereplői is növekedési lehetőséget láthatnak a megtorpanó, telítődő mobilpiacokon a Wi-Fi-csatlakozás támogatásában, ahol egyre nehezebb növekedési pozíciót találni az éles versenyben. A nagyobb gyártók, legutóbb éppen a Sony Ericsson jelenett be profitfigyelmeztetést, éppen a közép- és felsőkategóriás készülékek szegmenseinek lassulása miatt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról