Szerző: Bodnár Ádám

2008. január 30. 10:03

Képtelen lépést tartani a Google-lal a Yahoo

Gyászos negyedéves számokat és pesszimista előrejelzést tett közzé a Yahoo, amely ezer dolgozó elbocsátásával szeretné növelni a hatékonyságát, hogy versenyképesebb legyen a Google-lal szemben. A cég papírja a tőzsdezárás utáni kereskedésben 10 százalékot vesztettek értékükből -- utoljára 2003-ban értek ilyen keveset a Yahoo-részvények.

[HWSW] Gyászos negyedéves számokat és pesszimista előrejelzést tett közzé a Yahoo, amely ezer dolgozó elbocsátásával szeretné növelni a hatékonyságát, hogy versenyképesebb legyen a Google-lal szemben. A cég papírja a tőzsdezárás utáni kereskedésben 10 százalékot vesztettek értékükből -- utoljára 2003-ban értek ilyen keveset a Yahoo-részvények.

A Yahoo forgalma ugyan 8 százalékkal növekedett a negyedik negyedévben, ám a cég nyeresége 23 százalékkal visszaesett. A gyatra eredmények nem lepték meg a piacot, a mutatók nagyjából megfeleltek az elemzői várakozásoknak. A negyedik negyedévet 1,83 milliárd dolláros bevétellel zárta a Yahoo, a nettó nyereség 205,7 millió dollárt, részvényenként 15 centet tett ki. Egy évvel korábban a vállalat 1,7 milliárdos forgalomról és 268,7 milliós, részvényenként 19 centes eredményről számolt be. 2008-ra 5,3 és 5,9 milliárd dollár közötti forgalmat várnak a Yahoonál, a Bloomberg által megkérdezett elemzők átlagosan 5,88 milliárd dollárt várnak.

Az elemzők számára rendezett negyedéves tájékoztatón elhangzott, hogy az amerikai gazdasági helyzet miatt egyes cégek -- elsősorban a pénzügyi szolgáltatók, a kereskedők és az utazási szektorban érdekeltek -- érezhetően kevesebbet költenek online hirdetésekre, ami rányomta a bélyegét a Yahoo mutatóira is. Ennek ellenére a legtöbb iparágban az online hirdetési bevételek növekedését várja a Yahoo 2008-ban, főleg az autóipar, a gyógyszeripar, a távközlés és a tartós fogyasztási cikkek gyártói részéről volt érzékelhető bővülés az év elején.

Yahoo

A webkeresők piacán a Yahoo képtelen lépést tartani a Google-lal, a Nielsen Online decemberi adatai szerint a Google részesedése az amerikai webkeresésekből 56 százalékra nőtt, miközben a Yahoo-é 18 százalékra csökkent. A hatékonyabbá válás érdekében a Yahoo megválik mintegy ezer dolgozójától, az elbocsátásokkal és átszervezésekkel kapcsolatos kiadások az első negyedévben 20-25 millió dollárjába kerülnek a cégnek, ugyanakkor a megtakarítás éves szinten elérheti a 100 millió dollárt is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról